1

Pěstování begónie ze semen
Zkušení pěstitelé doporučují předpěstování pro brzké kvetení. Pěstují se z pelet, ve kterých jsou semena begónie schovaná. Pelety umístíme na povrch substrátu a vydatně zalijeme, aby semena begónie mohla dobře vyklíčit. Klíčení probíhá ideálně ve 20°C.

2

Podmínky pro pěstování begónie
Letničky vysazujeme na zahradu po 15. květnu. Begónie potřebují dostatek světla, ale nesnášejí přímé slunce. Nejvhodnějším stanovištěm pro pěstování begónií je polostín. Begónii se daří v půdě bohaté na humus, je vhodný lehčí substrát, pH 6, můžeme zakoupit speciální substrát. Begónie nesnáší přesušení ani přemokření, proto zaléváme s rozvahou. Nároky na teplotu se podle odrůd liší. Begonie Elatior snáší teploty pod 18 stupňů, begonie Lorraine mohou být při 15 -18 stupních a hybridy Semperflorens jsou otužilejší.

3

Hnojení begónií
Pro hnojení begónií je ideální speciální tekutá směs, přihnojujeme jednou za 7-14 dní. Použít se mohou i jiná bezchlórová a nevápnitá hnojiva.

4

Množení begónií
Nové odrůdy vznikají z výsevů semen, starší řízkujeme. Řízky snadno zakoření ve vodě i v substrátu.

5

Choroby a škůdci
Hlíznaté begónie jsou citlivé na padlí, které se nejčastěji objevuje od srpna. Begónie proto preventivně postříkáme speciálními přípravky, např. Rubiganem nebo Bayletonem. Při vysoké vlhkosti begónie trpí hnilobou a hynou. Pozor na mšice a svilušky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.57143
Average: 2.6 (7 votes)