Co je potřeba

• Kvalitní osivo divizny
• Nějaké zajímavé místo
• Motyku
• Vodu

1

Kam zasadit diviznu? Divizna toho příliš mnoho nepotřebuje, nechce dokonce ani obzvlášť bohatou půdu na živiny. Taková výživná půda totiž divizně škodí. Ideální půda pro diviznu je sušší dobře propustná.

2

Před zasetím osiva divizny je zapotřebí půdu dopředu připravit. Připravená půda by měla mít prokypřená, zbavená plevele a uhlazená. Semena divizny sejte počátkem dubna na povrch půdy.

3

Sázet můžete i malé sazeničky divizny. Takovéto sazeničky si můžete nejprve předpěstovat ze semen v pařeništi. Tam vyklíčí při teplotě 20 stupňů Celsia do 14 dnů. Malé sazeničky divizen se pak sází v rozptylu 3x3 cm. Pokud již mají rostlinky vzrostlé 4 lístky, potřebují pro sebe mít prostor cca 60x45 cm.

4

Divizna nepotřebuje hnojit. Prospívá jí okopávání. První rok stihne divizna pouze pořádně zakořenit, ale kvést vám bude až napřesrok. Divizna kvete od června do září. Jestli chcete diviznu podpořit v kvetení, seřízněte ji sotva doroste půlmetrové výšky.

5

Divizna je léčivka, která vám pomůže překonat nachlazení, podpoří funkci jater a sleziny, zevně pak pomáhá při řešení revmatických bolestí, léčby oděrek a drobných poranění. Pro léčebné účely sbírejte její žluté květy. Tyto květy se však musí velice rychle (ještě ten den) na sluníčku usušit. Správné usušení divizny poznáte tak, že květ divizny vůbec nezmění barvu.

6

Po zimě divizny zkontrolujte a uhynulé či zmrzlé vykopejte a nahraďte novými.

Tipy

Divizna může dorůst až do výšky 2,5 metru. Existuje více než 300 různých odrůd. Léčivá je však u nás pouze ta velkokvětá.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)