Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat kosatec

18. Červenec 2017

Kosatce patří k našim nejoblíbenějším a také nejkrásnějším zahradním trvalkám. Vybrat si můžete z mnoha různých kultivarů, díky čemuž si na své zahradě můžete vypěstovat kosatce různých tvarů, velikostí i barev. Obliba kosatců spočívá nejen v jejich kráse, ale také v jejich nenáročnosti na pěstování.

Co je potřeba

  • chvojí
  • zeminu
  • hnojivo
  • sazenice kosatce
  • vodu
  • motyku
1

Jestliže se chcete na jaře kochat krásnými kosatci, musíte začít se sázením sazenic již v průběhu července a srpna. Na jihu Moravy je možné sázet kosatce ještě do poloviny září. Kosatce sázejte v padesáticentimetrové vzdálenosti. Nízké kosatce pak saďte v rozptylu 30 centimetrů. Rostliny nesázejte příliš hluboko. Kosatcům vyberte slunné stanoviště.

2

Rostliny zasaďte do dobře propustné půdy, která není přemokřená a obsahuje mnoho živin. Ideálně by měla být půda neutrální až mírně alkalická.

3

Květiny zalévejte normálně.

4

Záhony odplevelujte a provádějte mělké kypření.

5

Na počátku jara pohnojte kosatce hnojivem s nízkým obsahem dusíku. Na podzim kosatce pro změnu přihnojte hnojivem fosforečným a draselným.

6

Kosatce přesazujte cca po 3–4 letech, kdy je nutné rostliny umístit na nové místo. Tyto oddenky se zastřiženými listy pak sázejte do půdy cca 30 centimetrů od sebe.

7

Kosatce jsou sice mrazuvzdorné trvalky, ale pokud je pěstujete v drsnějším podnebí, raději je na zimu přikryjte chvojím.

8

Kosatce můžete rozmnožovat až za několik let s pomocí oddenků. Pak jednotlivé rostliny od sebe jednoduše oddělte a zasaďte je v průběhu července anebo srpna do půdy.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kosatce | rady
Jak a čím osadit jižní záhon
Jak pěstovat gerbery | rady
Jak pěstovat sasanky | rady