Co je potřeba

vhodnou půdu
vodu
semena náprstníku
skleník
vhodné stanoviště

1

Semena náprstníku začněte sázet nejprve v dubnu do skleníku anebo do pařeniště. Sejte je jen způsobem nasypáním na povrch půdy, ideálně do kyselé půdy bohaté na humus. Semena náprstníku nezahrnujte zeminou, protože klíčí na světle. Sazenice náprstníku pak zasaďte na záhon až na podzim ve sponu 50 x 50 cm.

2

Rostlině vybírejte stanoviště ideálně přistíněné. Pokud to však není možné, náprstník snese i slunné stanoviště. Nesázejte ji tam, kde je poblíž větší skupina listnatých stromů. Rostlina však potřebuje bohatou zálivku.

3

Náprstník nemusíte přihnojovat. Množte jej semeny anebo také dělením trsů.

Tipy

V homeopatii se náprstník užívá k léčení srdeční slabosti, při poruchách ledvin, depresi, nespavosti a při migréně. Z náprstníku se využívají listy pro výrobu nálevů a tinktury.

Varování

Přípravky z náprstníku neužívejte bez dohledu lékaře!
Žvýkání listu náprstníku způsobuje zánět v ústech, nevolnost a zvracení. Při požití toxického množství náprstníku se nejprve objevuje místní podráždění zažívacího ústrojí, zvracení, průjmy, později dojde ke zpomalení pulsu, nepravidelné srdeční činnosti, dýchání je obtížné, mohou se objevit poruchy vidění (člověk vidí předměty různě zabarvené), halucinace, hučení v uších, bolesti hlavy, závratě, po asi 2 hodinách se zrychluje a slábne puls, smrt nastává zástavou srdce. (zdroj: náprstník červený.)

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)