1

Rostlinu je možné vypěstovat si ze semen anebo z řízků. Pro domácí podmínky je však lepší, když si opuncii koupíte anebo si od někoho řízek přinesete, který zasadíte do písku, aby rychle zakořenil. semena lze pořídit například v e-shopu Osiva-semena.cz, 7 ks za 60 Kč. Jak vypěstovat opuncii ze semen?
Nejprve semínka namočte na 2 až 3 dny do vody. Poté jsou připravená k vysetí. Vyséváme je na povrch substrátu pro kaktusy. Doba klíčení je individuální, může trvat jeden až dva měsíce.

2

Opuncii sázejte do hlinito-písčité půdy vytvořené smíšením drnovky, listovky, rašeliny, písku a cihlové drti (kaktus totiž potřebuje dobrou drenáž).

3

Opuncii umístěte na místo, kde je hodně světla a stabilní teplota držící se okolo 18 až 25 stupňů. V zimě pak teplota nesmí klesnout pod 7 stupňů Celsia. V době letnění chraňte opuncii před větrem a deštěm.

4

Zálivka opuncii vystačí pouze mírná a v průběhu zimy rostlina zalévat nepotřebuje.

5

Hnojení opuncii prospěje, jednou za 14 dní rostlinu přihnojte hnojivem pro kaktusy.

6

Na zimu dejte opuncii do chladu a do sucha.

7

Opuncie se množí velice snadno pomocí stonkových řízků. Ty vsaďte do písku, kde vám v průběhu 14 dnů zakoření. Množení semeny je v domácích podmínkách doopravdy náročné, ale není nemožné.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (5 votes)