Co je potřeba

zahradnické nůžky, rýč, konev s vodou

1

Většinou velmi bohatě kvetou pěknými zvonkovitými žlutými květy. Výborně se uplatňují zejména před tmavším pozadím jehličnanů, u domů i chat anebo ve společných výsadbách s ostatními okrasnými dřevinami. Hodí se do zahrádek, velkých zahrad, sadů i sídlišť. Dokonce jsou tyto keře často využívány pro výsadbu živých plotů.

2

Některé rostliny patří do skupiny rostlin, které zakládají květní orgány na dřevě v předcházejícím roce. Mezi tyto se řadí i zlatice (Forsythia) často chybně nazývaná Zlatý déšť. Takové keře tedy řežeme nejlépe ihned po odkvětu, aby měly dostatek času do příští sezony vytvořit nové vyzrálé výhony.

3

U keřů se mohou hned po odkvětu sestřihnout některé dlouhé větve až k postranním níže rostoucím mladým výhonům. Tím lze následně získat také žádoucí velikost a tvar v daném prostoru. Samostatně rostoucí keře jen prosvětlíme. Hlavní řez se pak provádí obvykle v druhé polovině května, aby keře mohly vytvořit ještě do podzimu nové květuschopné letorosty.

4

Forsythie jsou vděčné za slunečnou polohu, prospívají však i v polostínu. Vyhovuje jim každá propustná, výživná a nepříliš suchá půda.
Zlatice patří mezi dřeviny, které můžeme bez problémů přesazovat jako starší exempláře.

5

Celý rod zahrnuje 7 druhů, z nichž 6 pochází z východní Asie a jeden z jihovýchodní Evropy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.333335
Average: 3.3 (3 votes)