Co je potřeba

-stopky
-papír a pero
-kalkulačka

1

Jestliže si chcete tepovou frekvenci spočítat, tak si musíte nejprve změřit klidový počet tepů za minutu. Nejlepší je tento úkon provádět ráno. Hodnotu si pečlivě zapište, abyste ji nezapomněli.
Tepovou frekvenci při zátěži zjistíte tak, že se budete věnovat nějakému cvičení a ihned po skončení měřte tep 10 vteřin a poté vynásobte šesti, aby vám vyšla hodnota za minutu.

2

Při hubnutí by se vaše tepová frekvence měla pohybovat kolem hodnoty při níž spalujete tuky. Vzorec pro její výpočet je u žen: (226 – Váš věk) x 0,6 a u mužů: (220 – Váš věk) x 0,6.
Pokud si zadáte potřebné údaje do internetových měřičů, tak přesně zjistíte v jakém rozmezí se máte držet.
Při sportování je vhodné si tepovou frekvenci měřit a držet se u vypočítané hodnoty, protože právě tak spalujete nejvíce tuků.

3

Při fyzické aktivitě byste neměli překračovat maximální hodnotu tepové frekvence, kterou si můžete orientačně vypočítat u žen: 226 - věk a u mužů 220-věk. Při sportování se snažte držet tepovou frekvenci na uzdě a nenechávejte ji zasahovat až do této krajní hodnoty.

4

Existuje mnoho možných výpočtů, některé jsou přesnější než jiné. Hodnoty vám může spočítat i lékař, což je zřejmě nejspolehlivější.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.25
Average: 4.3 (8 votes)