1

Připravenost
Nejprve se rozhodněte, jestli budete v kovárně pracovat sami, jestli v ní budete budete pracovat pouze občas nebo jestli se bude jednat o kovárnu využívanou celoročně.

2

Zajištění prostorů
Je třeba si zajistit prostory pro kovárnu, kovárnu si buď postavte nebo najděte vhodné prostory. Pro jednotlivce počítejte s minimálními rozměry 3x4 metry, pro více lidí je zapotřebí počítat s větším prostorem. Podmínkou by mělo být pevné zdění i podlaha a dále možnost snadného větrání.

3

Stavba komína
Základem je komín, který bude odvádět kouř. Postavte ho zděný nebo ocelový, doporučovaný průřez je 900cm čtverečních a jeho výšku orientujte podle výšky ostatních komínů. Součástí komína bude i kryt na spaliny.

4

Výheň
Výheň je nezbytnou částí celé kovárny. Pro amatérské účely lze použít starší výheň poháněnou šlapáním, nebo lepší, moderní výheň, které má již elektrický ventilátor. K výhni si zajistěte přístup ze tří stran.

5

Špalek a kovadlina
Výběr kovadliny máte z různých velikostí. Čím je kovadlina větší, tím lépe se vám na ní bude pracovat. Ideální váha je od 100kg. Pod kovadlinu musíte umístit také špalek. Jeho délku regulujte tak, aby byla ideální pro vaše kování. Špalek nesmí být vratký a musí sedět pevně na zemi. Kovadlinu k němu následně pevně připevněte skobami nebo čepy.

6

Buchar
Dnes již nezbytnost každého kováře. Buchary se liší podle velikosti. Vyberte si takový, který byste nejvíce využili. Jedná se pravděpodobně o největší investici z celé kovárny.

7

Pracovní prostor
Součástí pracovního prostoru musí být i pevný kovový stůl a také nástroje, které budete potřebovat k práci se železem. Na pomůcky si pořiďte stojan, který bude obsahovat drátěný kartáč, kleště, plechový kýbl na vodu aj. Pokud je větrání nedostatečné, tak pořiďte také ventilátor.

8

Elektrické nářadí
Ke své práci budete jistě potřebovat stojanovou vrtačku, páječku, svářečku a další. Návody jak je vybrat, čtěte v dále na JakTak.cz.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.25
Average: 4.3 (4 votes)