Co je potřeba

Kruhovku je možné postavit téměř z čehokoliv. Nejvíce se používají klasická dřevěná kulatina, ale mohou být použity i kovové trubky nebo jen mobilní ohradní s elektrickými pásky. Já zvolila klasickou dřevěnou variantu

1

Sehnat kůly
Zašpičatělá kulatina se dnes dá sehnat prakticky na jakékoliv pile. Mnohé pily zároveň nabízí i zbavení sloupku kůry a impregnaci. Nejlepší impregnace je vakuová, kdy se do kůlu pod tlakem vtlačí impregnace. Další možností je kůl natřít nebo impregnovat máčením.

2

Vyvrtat díry
V dalším kroku je důležité kruhovou ohradu dobře vyměřit a rozdělit kůly po jejím obvodu. Pokud máte k dispozici vrták nebo přímo zatloukač kůlů je tento krok celkem bezproblémový. Jestliže ovšem musíte použít vlastní ruce, krumpáč a lopatu, práce je o dost těžší. V zemi by měla být alespoň třetina kůlu. Pokud si chcete být jisti, že kůly vydrží je možné je zalít betonem.

3

Hrazení
Hrazení bývá vysoké asi 1,3 až 2 m. Na příčné hrazení můžete použít například půlkulatiny nebo třeba prkna. Důležité je pro bezpečnost vaší i vašeho koně, aby z ohrady nekoukaly žádné ostré předměty.Používáme – li proto hřebíky je nutné zkontrolovat, že nikde nevylézají ze dřeva.

4

Vrátka
Aby kruhovka byla hotová, musíme ještě vymyslet jak ji zavírat. Způsobů je několik. Jednou z možností je zavírat pouze zasunutím klády popřípadě klád. Fantazii se tady meze nekladou a tak je další možností výroba klasických vrátek na panty. V takovém případě myslete na to, že lépe je otevírat kruhovku směrem ven než dovnitř.

Tipy

Na konce kůlů je možné použít nátěr gumoasfaltu, kůly pak déle vydrží

Varování

Nepodceňujte impregnaci jinak Vám nová kruhovka do roka uhnije

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.42857
Average: 4.4 (7 votes)