1

Reakce na hudební podněty

Děti předškolního věku většinou se zájmem a nadšením reagují na hudební podněty. Ne každé dítě má to štěstí, že s ním jeho hudební předpoklady někdo rozvíjí. Pokud je zájem Vašich dětí o hudbu výrazně větší než o jiné aktivity , jako třeba sportovní, výtvarné, je dobré zajistit jim odbornou výuku v hudební škole. Tam, kde jsou rodové dispozice, je prospěšné jejich zájem podpořit.

2

Rozvíjejte a pěstujte u dětí vztah ke zpěvu a hudenímu cítění

I tam, kde není patrný výrazný zájem o hudbu u dítěte předškolního věku, dá se tento stav změnit a spontánně se může dítě o hudbu, zpěv, hraní na hudební nástroj začít zajímat. Přispěje k tomu domácí muzicírování, zpěv známých písní, klasických dětských písniček i písní často znějících v médiích. Dítě začne mít zálibu ve zpívání a vůbec nevadí, že neintonuje čistě.
Vždyť naše matky nebo babičky taky všechny neintonovaly dobře. Svým amatérským přístupem ke zpěvu u nás vypěstovaly především kladný vztah ke zpěvu. Nenahraditelně posílily náš vztah k hudbě a souvisejícímu citovému pojetí.

3

Jaká hudba je vhodná?

Cílem je naučit dítě uvědomělému poslechu. Nesnažte se dítě nasměrovat do toho, co by se líbilo jen Vám. Nechte působit jeho chaotickou fantazii. V každém případě by se však mělo jednat o kvalitní hudbu, jejíž zvuková barevnost a orchestrální složka dokáže dítě zaujmout. V předškolním věku je žádoucí poslech lidových písniček a zhudebněných říkadel.
Na našem trhu je již dostatek nahrávek dětských písní, jejichž používání Vám usnadní tonální cítění a zpřesní intonaci. Můžete použít nazpívané nahrávky a zpívat s nimi. Vždy však dbejte na to, aby hudební zpracování nahrávek bylo po hudební stránce kvalitní.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.166665
Average: 4.2 (6 votes)