1

vyjmutí z nádoby
Opatrně položte nádobu s keřem na bok, jednou rukou přidržujte hlavní kmen a keř vytáhněte z nádoby. Pokud nejde keř takhle jednoduše vytáhnout, můžete si pomoct nožem. Vložte ho mezi hlínu a nádobu a přitlačte ho směrem k hlíně, tlak se tím uvolní.

2

pročištění
Příliš přehuštěné kořeny můžete jemně pročísnout vidlicí. Z povrchu hlíny odstraňte mech a plevel. Asi čtvrtinu silnějších kořenů zkraťe asi o dvě třetiny jejich původní délky.

3

umístění do nádoby
Keřík opatrně umístěte zpět do květináče a rovnoměrně rozprostřete její kořeny. Okolo kořenů přidávejte po částech hlínu a postupně ji udusávejte rukama, abyste vytlačili přebytečný vzduch. Hlínu přidávejte do té doby, než je hlíny v květináči, jako jí tam bylo původně. Pokud se keřík zvětšuje a rozrůstá, je lepší vybrat novou – větší – nádobu, které lépe umožní rostině se rozvíjet.

4

konečné stříhání
Když už je keřík znovu sazený v květináči, je na závěr vhodné ho trochu prostříhat. Odstřihněte odumřelé, slabé nebo poškozené výhonky a odstraňte pahýly, které mohly zůstat po zlomených výhonech. Poté dokončete střih podle toho, abyste dosáhli nějakého tvaru, ale i vyváženosti keříku.

5

závlaha
Na závěr nově přesazený keřík zalijte.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (1 vote)