Co je potřeba

  • znalosti
  • doklady
  • seznam
  • hygienické potřeby
  • batohy
  • oblečení
  • boty
  • tašky
  • staré věci atd.
1

Na tábor svému dítěti rozhodně budete balit oblečení, jeho množství se bude odvíjet od délky táboru. Počítejte s jejich zašpiněním. Pokud jede na tábor u nás a je to tábor někde u vody, lesa či zvířat, zabalte spíše starší věci, které může vaše dítě i potrhat. Vedle základního vybavení mu zabalte vždy ke každému i jedno náhradní. Základ tvoří vždy kraťasy, dlouhé kalhoty (tepláky, šusťáky), trička s krátkým rukávem a také jedno až dvě trička s dlouhým rukávem, mikiny, spodní prádlo (ponožky, kalhotky, slipy), bundy, plavky, pyžamo, minimálně dvě pokrývky hlavy a případně i oblečení k ohni. Dále pak dítě potřebuje přezůvky, boty do vody, pevné boty na výšlap, sandále, gumáky a tenisky. Potřebovat bude i pláštěnku či případně deštník.

2

Hygienické potřeby potřebné na tábor jsou ručník a osuška, mýdlo, šampon, zubní kartáček, zubní pasta, hřeben, opalovací krém, repelent, toaletní papír, papírové kapesníky a ozdoby do vlasů.

3

Pokud je dítě jakkoliv nemocné, musíte mu sepsat seznam a návod užívání a nezapomeňte přibalit i dané léky.

4

Vaše dítě se neobejde bez dokladů. V každém případě potřebuje kartičku zdravotní pojišťovny, podle věku pak občanský průkaz, jestli jede na tábor do zahraničí tak potřebuje i cestovní pas. Možné jsou i další doklady, jako prohlášení o bezinfekčnosti a podobně, ale o nich by vás měl daný tábor předem přesně informovat.

5

Co bude dítě ještě potřebovat? Psací potřeby – lepidlo, tužku, propisku, nůžky, zavírací nůž, pastelky, papír, dopisní papír, blok, pohledy se známkami a adresami, sluneční brýle, láhev na pití, seznam věcí, pytel na špinavé prádlo, knihu, hračku, společenské hry a sladkosti, které se neroztopí. Se sebou by měl mít i menší batoh na menší jednodenní výlety. Vzít si mohou i nějakou masku či hudební nástroj. Dobrým nápadem může být i nějaký levnější či starší fotoaparát.

6

V současné době existuje nepřeberné množství táborů, které jsou různě zaměřeny a specifikovány, a proto se kromě základního vybavení řiďte i tím, co vám napíší pořadatelé. Může to být například v případě putovního tábora, čí tábora ve stanech a chatkách potřeba spacáku a karimatky. Cykloturistické tábory zase třeba vyžadují mít kolo v dobrém stavu a k tomu i náležitá zavazadla. Někde bude zapotřebí přibalit ešus, lžíci, hrneček, šitíčko, kroj a třeba také dalekohled.

7

Nezapomínejte na kapesné, mělo by pokrýt drobné dárky, pamlsky, pohledy a suvenýry. Kapesné se odvíjí od typu tábora a věku dítěte. Odvíjí se i od toho, zda jsou v pobytu zaplaceny již i výlety a vstupy anebo si je bude muset dítě zaplatit zvlášť. Menším dětem se obvykle doporučuje vzít si na 14denní pobyt kapesné okolo 300 korun.

8

Pojistit dítě na tábor se rozhodně vyplatí, a to nejen zdravotně, tak i proti ztrátě, krádeži a zničení věci například deštěm.

Varování

Co byste rozhodně měli nechat doma? Zbytečné věci navíc. Cenné šperky, mp3, mp4 a mobilní telefony. Telefonní a osobní kontakt v průběhu táboru ostatně nedoporučují ani psychologové. Nezapomeňte neplavcům přibalit plovací kruh a křidélka! Nezapomeňte všechny věci viditelně označit centrofixem anebo textilním permanentním fixem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)