Co je potřeba

250 g polohrubé mouky
100 g másla
250 g tvarohu
1 balíček + ½ lžičky kypřícího prášku
1 balíček vanilkového cukru
250 g cukru krupice
75 ml oleje
500 g švestek
2 vejce

na drobenku
100 g cukru moučky
100 g másla
100 g polohrubé mouky
1 vrchovatá lžička skořice

1

Omyjeme švestky, rozpůlíme je a vypeckujeme. Středně velký plech vymažeme olejem a vysypeme polohrubou moukou. Troubu předehřejeme na 200 °C.

Pak do mísy rozklepneme vajíčka, přidáme polovinu oleje, změklé máslo a přisypeme oba druhy cukru. Třeme tak dlouho, dokud nevznikne hladké těsto. Pak do něj zapracujeme tvaroh a zbylý olej a nakonec po částech přidáváme polohrubou mouku smíchanou s práškem do pečiva.

2

Těsto rozetřeme na předem připravený plech. Nejlépe to jde kuchyňskou stěrkou. Dáváme pozor, aby byla vrstva těsta všude stejně vysoká. Na povrch poklade švestky řeznou stranou dolů. Dáváme pozor, aby se nedotýkaly krajů plechu, ale jinak je můžeme na sebe opravdu natěsnat.

3

Připravíme si drobenku. Suroviny zpracováváme tak dlouho, dokud nevznikne sypká drobivá směs. Pokud se nám zdá výsledek příliš vláčný, přidáme trochu mouky a opět zapracujeme. Drobenkou hojně posypeme koláč.

4

Koláč strčíme do trouby a pečeme 20-25 minut. Měl by být trochu tmavší a drobenka skoro zkaramelizovaná. Necháme vychladnout a nakrájíme na čtverečky. Můžeme posypat moučkovým cukrem.

Tipy

Pokud použijete k přípravě koláče jiné ovoce, přidejte do drobenky místo skořice vanilkový cukr.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.81818
Average: 4.8 (11 votes)