Přejít k hlavnímu obsahu

Jak provést kontrolu tlaku v pneumatikách

Dodržení správného tlaku v pneumatikách je nezbytně důležité. Mnoho mladých řidičů dělá chybu v tom, že tlak pneumatik nekontrolují pravidelně. V takovém případě hrozí nebezpečí, nedohuštěné pneumatiky mohou způsobit aquaplaning, přehuštěné mohou prasknout nebo udělat bouli a jedna pneumatika se špatným tlakem zkomplikuje řízení a zvýší možnost smyku. Jak provést kontrolu tlaku v pneumatikách?

1
Správný tlak v pneumatikách Nejprve je potřeba zjistit, jaký tlak v pneumatikách je pro vaše vozidlo ideální. Tlak bývá v různých modelech aut odlišný. Pokud ho neznáte, tak máte dvě možnosti, první možností je nahlédnutí do technické dokumentace vozidla, tam je správný tlak vždy uveden. Pokud dokumentaci při sobě nemáte, tak se podívejte na vnitřní stranu víčka od nádrže, většina moderních aut ho má uvedený tam. Poslední možností je prostor kolem zavírání dveří, obvykle i tam se nachází štítek se správným tlakem.
2
Chladné pneumatiky Tlak nelze měřit na zahřátých pneumatikách, protože by byla naměřená hodnota zkreslená. Zahřátá pneumatika vždy ukazuje větší tlak. Počkejte tedy 20 minut, dokud kola zcela nevychladnou. Pokud je auto na slunci, tak ho pro měření dejte do stínu.
3
Ventilek Pro změření běžte k jednotlivým pneumatikám a odšroubujte kryty ventilků.
4
Tlakoměr Následně tlakoměrem změřte tlak v pneumatice. Velmi často jsou dostupné mechanické i digitální tlakoměry. Pokud tlakoměr nemáte, tak ke kontrole můžete použít kompresor.
5
Úprava tlaku v pneumatikách Prostřednictvím kompresoru upravte tlak tak, aby byl podle hodnoty, kterou jste přečetli na vozidle nebo v dokumentaci, tedy buď pneumatiku přifoukněte, nebo naopak upusťte potřebné množství vzduchu. Následně zašroubujte opět všechny kryty ventilků.
6
Pravidelná kontrola tlaku v pneumatikách Kontrolu tlaku v pneumatice provádějte pravidelně alespoň každý měsíc. Jiný tlak v pneumatice lze obvykle poznat i tak, že bude vizuálně jiná, než ostatní pneumatiky.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, Brano Hudak, ID: 861178, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Milan Náhlovský (neověřeno) | Pá, 03/08/2019 - 23:44

In reply to by Lukáš Toman (neověřeno)

Přesně nějaký takový si už dlouho chci také pořídit. Díky moc za tip. Asi si ho rovnou i objednám. Já momentálně taky jezdím dofoukávat pneumatiky na benzínku, ale myslím si, že je mnohem pohodlnější, když si to člověk může udělat doma v garáži. :-)

Lukáš Toman (neověřeno) | Út, 10/23/2018 - 06:01

Pneumatiky je nejlepší kontrolovat pomocí pístového kompresoru. Na jaře jsem si koupil nový kompresor Atmos https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/p/4085/pistovy-kompresor-bobb… a práce s ním je radost. Na pistoli u kompresoru vidím, jak jsou hodně pneumatiky plné a jak hodně je mám ještě dofoukat. Dřív jsem jezdil k benzínové pumpě dofukovat pneumatiky, ale teď už to můžu kontrolovat doma.

Další zajímavé články