Co je potřeba

všeobecný přehled
zájem o média

1

Kdy začít? Už včera bylo pozdě
Žurnalistika je jeden z mála oborů, kde je dobré mít praxi v médiích už před samotným studiem na vysoké škole. Nestačí mít pouze zájem. Zkuste si napsat několik článků a neklesejte na mysli, když texty nebudou vypadat hned profesionálně. Jak se říká, učený z nebe nespadl.Čím víc se budete zajímat o dění ve světě a čím víc budete psát články, tím větší jistotu pak u přijímacích testů získáte.

2

Kde studovat?
Studium novinařiny či masových médií poskytuje Univerzita Karlova v Praze, Masarykova univerzita v Brně a olomoucká Univerzita Palackého. Pokud tíhnete i k ekonomice, pak pro vás bude tou správnou volbou Vysoká škola báňská, která nově nabízí studium ekonomické žurnalistiky. Ve Zlíně na Baťově univerzitě si přijdou na své ti, kteří mají zájem o public relations a kteří novinářům by chtěli připravovat podklady.

3

Co dál? Literatura a příprava
Jestliže jste si už vybrali jednu či více škol, navštivte jejich webové stránky, kde naleznete více informací o přijímacím procesu. Zaměřte se na doporučenou literaturu ke studiu. V knihovně si rozhodně vyhledejte slovník žurnalistiky. Ten vám pomůže objasnit některé termíny či profesionalismy, kterými žurnalistika hojně oplývá. Sledujte dění ve světě médií – například. www.ceskamedia.cz nebo speciální sekci na zpravodajském serveru iDnes . Věnujte se otázce budoucnosti médií - kam se ubírají a proč, rovněž budete potřebovat zabrousit do historie. Velice často v přijímacím testech narazíte na otázku typu: kdy proběhlo první pravidelné vysílání České televize nebo kdo byl průkopníkem v české žurnalistice.

4

Testy, testy a zase testy
Školy zveřejňují testy z přijímaček z minulých let. Využijte toho a testy si stáhněte a odzkoušejte své znalosti. Uvidíte sami, jak na tom jste. V knihkupectví najdete dostatek různých testů orientující se právě na žurnalistiku.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.03846
Average: 4 (26 votes)