1

Jako první a nejdůležitější krok před objednáním zájezdu je si všechno pořádně přečíst a porozumět tomu. Přečíst si podmínky, stravování, umístění a při jakékoli nejasnosti se poradit dřív než vše zaplatím. Při lhostejnosti byste mohli být nemile překvapeni.

2

Strava. Velice důležitá položka při výběru zájezdu, která vám v podstatě říká, jaké jídlo budete mít v ceně nebo jestli je stravování necháno čistě na vás. Často bývají jenom snídaně a to buď formou bufetu, švédského stolu nebo kontinentální snídaně (pečivo, džem, sýr, vejce, toast atd.). Avšak zajisté jsou i hotely, které nabízí plnou penzi, veškeré jídlo máte na hotelu. Je jen na vás čemu dáte přednost.

3

Poloha a ubytování. Prostudujte si mapu oblasti a ujistěte se, že je to přesně ta oblast, kterou požadujete. Udávají zde vzdálenost od moře a někdy i od centra města nebo oblasti. V ubytování píšou počet lůžek a případné vybavení pokojů.

4

Cena. Asi nejdůležitější faktor při výběru dovolené. Avšak je nutné si zjistit, za co přesně platíme. Zdali pouze za ubytování v hotelu, nebo i dopravu. A je dobré zjistit jestli jsou v ceně započteny všechny palivové a emisní poplatky. Mnoho nabídek je mimo celkový zájezd, čili je to jen objednání hotelu nebo apartmánu bez dopravy. Hodně lidí pak na internetu prvních pár minut vyjeveně kouká, že se například na Kubu dostanou na dva týdny za 4 tisíce.

5

Pozor na pojištění, někdy bývá v ceně, většinou se však doplácí na osobu za den.

6

Typ zájezdu. Bývají většinou pobytové, čímž se myslí normální rekreační dovolená. Dále zde máme poznávací zájezdy, které mají za účel prozkoumat určitou oblast a navštívit spousty lokalit. Bývají většinou pár denní a do okolních zemí jako je Rakousko nebo Německo.

7

Snažte se si vybrat co nejdůvěryhodnější cestovku. Dbejte na reference, nepohrdejte doporučeními známých. Pamatujte, že je lepší cestovní kancelář s tváří, než úplně neznámá byť levná. Mnohokrát se stávalo, že se cestující nedostali domů.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (3 votes)