Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se pojistit do zahraničí

05. Červenec 2014

Češi během dovolené rádi cestují a poznávají nové místa. Ať už je to letní dovolená u moře, lyžování v Alpách, eurovíkend v Paříži nebo návštěva příbuzných na Slovensku. Sice si na dovolenou jedeme odpočinout, ne se nechat srazit autem na dálnici ani lyžařem na sjezdovce, ale přesto je dobré si ještě před odjezdem položit otázku, do jaké situace se můžete dostat a jak ji budete řešit. Když vás rozbolí zub doma, objednáte se k zubaři. Co si ale počnete v Thajsku nebo Bulharsku?

1
Jak vybrat vhodné cestovní pojištěníNe každý prahne po tom, aby den nebo dva před odjezdem stál dlouhé fronty na pojišťovně a vysvětloval paní za přepážkou, kolik členů domácnosti letí do Turecka, co tam budou dělat a jak dlouho se zdrží. Někdo zase upřednostňuje osobní kontakt a přes internet by se nikdy nepojistil. Pokud se vám nechce vstávat ze židle a běžet do města, pojištění sjednané přes internet vás mile potěší. Nejenže je rychlé, ale hlavně přehledné. Na monitoru přesně vidíte, kolik za kterou položku zaplatíte, jaké máte možnosti, případně slevy. Ať už se rozhodnete tak nebo tak, závěr bude stejný. Sjednaná pojistka. Pro sjednání pojištění do zahraničí je nejlepší na internetu využít srovnávač pojištění. Tato služba nabízí pro cestovní pojištění srovnání cen pojištění od různých poskytovatelů. Úraz nebo nemoc nejsou to jediné, co vás může v zahraničí potkat. Mohou se vám ztratit zavazadla. Někdo vám může nabourat vůz. A v neposlední řadě to můžete být právě vy, kdo způsobí škodu na zdraví nebo majetku někoho jiného. S největší pravděpodobností se nestane vůbec nic a vy i vaše rodina se vrátíte živí a zdraví, abyste příští léto zase někam mohli vyrazit. V porovnání s cenou dovolené je cena pojistky většinou zanedbatelná, tak proč riskovat a vycestovat bez pojištění?
2
Evropská unie - evropský průkaz zdravotního pojištěníPokud cestujete "jen" do členských států Evropské unie, případně do Norska, Švýcarska, Lichtenštejnska nebo Islandu, jsou se vstupem České republiky do Evropské unie vaše práva posilněna. V případě, že se onemocníte nebo se vám stane úraz a vyhledáte lékaře, na základě evropského průkazu zdravotního pojištění vám bude poskytnuta neodkladná péče tak, jako místním obyvatelům. Musíte ale vyhledat veřejné poskytovatele lékařských služeb, nikoli soukromé. Ani se nesmí jednat o plánovaný zákrok. Není tedy možné odjet na dovolenou do Německa s tím, že si tam necháte odoperovat koleno, protože německému zdravotnictví důvěřujete více, než českému. Dále musíte počítat s tím, že v různých státech mají různou míru spoluúčasti. Spoluúčast, která se zdá přijatelná Holanďanovi nebo Francouzovi, se nemusí líbit vaší peněžence. Evropský průkaz vydává vaše zdravotní pojišťovna. I když jste se tedy zapomněli pojistit (případně se nepojistili úmyslně), v členských státech Evropské unie se vám lékařské pomoci dostane, aniž by vás to finančně zruinovalo.
3
Co vaše pojistka v rámci cestovního pojištění zahrnujeMohou to být následující položky: - léčebné výlohy - úrazové pojištění - repatriace - asistenční služby - pojištění zavazadel - odpovědnost za škodu, kterou způsobíte - právní služby Možností je skutečně celá řada. Zpravidla platí, že čím dražší pojistka, tím širší je její dopad.Vždycky se dívejte, jaký je limit pojistného plnění, tedy nejvyšší hranice plnění pojistitele při jedné pojistné události. Může to být pár set tisíc, ale i několik milionů.

Pozor na levné pojistky. Mohou být výhodné, ale taky v praxi můžete zjistit, že pojistkou nemáte kryté téměř nic. Když nevíte, ptejte se, v pojišťovně vám rádi poradí.

Článek má informativní charakter, redakce nenese zodpovědnost za případnou škodu.

Autor: Zuzana B. | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu na výběr cestovního pojištění: ilustrační, VZP.cz

Hodnocení
KamSsa1 . (neověřeno) | Čt, 07/18/2019 - 23:57

V dnešní době je sjednání cesotního pojištění opravdu krásně jednoduché. Já jej dost často sjednávám přes internet, a tak mi to většinou trvá sotva pár minut. Díky tomu se tak kvůli tomu nemusím vubec stresovat a mnohdy jej řeším až krátce před odjezdem.

Milan Nezveda (neověřeno) | Čt, 05/23/2019 - 01:36

Díky za připomenutí. Příští měsíc se chystám vyrazit do Chorvatska a na cestovní pojištění bych málem zapomněl. Na nějaký ten srovnávač určitě kouknu. Kromě cestovního pojištění mám už ale všechno včetně ubytování zařízené.

A můžu se zeptat jaké cestovní pojištění jste nakonec zvolil? My se právě také za pár týdnů chystáme na hory a vůbec si s výběrem pojištění nevím rady. Když jsem zkoušel právě jeden z těch srovnávačů pojišťoven, tak mi nejlépe vyšlo pojištění od ERV pojišťovny. Nemáte s nimi náhodou zkušenost? Díky moc.

Martin Novotný (neověřeno) | Pá, 03/15/2019 - 03:10

Ty srovnávače jsou vážně skvělá věc. Sám jsem také pomocí jednoho vybíral letos cestovní pojištění před cestou na hory. Příjde mi, že pro běžného smrtelníka není zrovna jednoduché vyznat se ve všech těch nabídkách různých pojišťoven. Takto je to alespoň o něco jednodušší.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Platíte u veterináře poměrně hodně peněz? Možná vás někdy napadlo, že by nebylo špatné, kdyby psi byli pojištění jako lidé a peníze by šly (i) z kapsy…
Obrázek není k dispozici
Stát odpovídá za škodu způsobenou při výkonu státní moci. Sám od sebe vám ale stát (ani jednotlivé úřady či úředníci) škodu nezaplatí, a to ani tehdy,…
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Jedna věc je koupit ojeté auto, druhá věc je obejít úřady, aby všechno sedělo i "papírově". Obdobně to platí i při koupi přívěsného vozíku. Připojení…