Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se připravit na sčítání lidu 2011 | rady

15. Listopad 2020

Jak se připravit na sčítání lidu 2011 | rady. I když mnozí vnímají sčítání lidu jako zásah do soukromí, stát informace ze sčítání lidu využívá pouze ke statistickým údajům. Díky získaným informacím stát, kraje i obce mohou flexibilněji reagovat na potřeby občanů. Sčítání lidu se uskutečňuje každých 10 let. Sčítání lidu, domů a bytů 2011 se uskuteční na konci března. Rozhodným okamžikem je půlnoc z pátku 25. března na sobotu 26. března 2011, tzn. že do formuláře pro sčítání lidu občané i cizinci vepíšou ty údaje, které platí v tomto termínu. Sčítání lidu se týká všech osob, které se v rozhodný okamžik nacházejí na území České republiky či mají na území republiky trvalý nebo povolený přechodný pobyt.

Co je potřeba

platný občanský průkaz
formulář pro sčítání lidu 2011
černou kuličkovou tužku

1

Dejte si do pořádku poštovní schránku a viditelně si označte zvonek. Akce sčítání lidu prakticky odstartuje už 26. února 2011. Sčítací komisaři v tento den začnou roznášet do domácností informační letáky s informacemi o blížícím se sčítání. Do schránky vám zároveň vhodí lísteček, na kterém naleznete termíny, během kterých vám osobně přinesou váš formulář pro sčítání lidu. Díky řádně označené schránce a zvonku vám odpadnou případné starosti.

2

Vyberte si termín, který vám bude vyhovovat pro návštěvu sčítacího komisaře. Formulář vám předá osobně.

3

Od 7. března sčítací komisaři začnou navštěvovat domácnosti a předávat formuláře pro sčítání lidu. Ověřte si identifikaci sčítacího komisaře. Sčítací komisař bude muset nosit viditelně umístěný průkaz, kterým se na požádání prokáže. Do vašeho bytu nesmí vstoupit, pokud ho sami nevyzvete.

4

Ubezpečte se, že obdržíte zelený formulář nazvaný Sčítací list osoby. Jste-li majitelé a uživatelé bytu, pak byste měli do rukou dostat ještě jeden formulář žluté barvy s označením Bytový list. Majitelé domů či jejich správci by měli očekávat formulář oranžového zabarvení s názvem Domovní list. Sčítací komisař vás požádá o potvrzení převzetí formulářů podpisem.

5

Vyplňte formulář. Rozhodným okamžikem pro vyplnění formuláře pro sčítání lidu je půlnoc mezi pátkem 25. a sobotou 26. března. Co to znamená? Do formuláře vepíšete skutečnosti, které platily přesně o půlnoci. Jestliže se vám narodí dítě dvě hodiny po půlnoci, pak dítě se do sčítání ještě nezaznamenává. K fomuláři budete mít k dispozici vysvětlivky.

6

Odevzdejte formulář. Od soboty 26. března můžete začít formuláře odevzdávat. Máte prakticky čtyři možnosti, jak to udělat. Pro uživatele internetu bude nejméně náročnou možností vyplnění formuláře pro sčítání lidu online. Vyplněný tištěný formulář můžete odevzdat sčítacímu komisaři nebo jej osobně donést na kteroukoli poštu. Poslední možností je zaslání poštou v obálce. K tomu poslouží přiložená a nadepsaná obálka. Poštovné samozřejmě nehradíte, je zdarma. Právnickým osobám je umožněna komunikace skrze datové schránky.

Máte-li jakýkoli dotaz, informujte se na centrální telefonní lince Českého statistického úřadu 274 057 777. Můžete využít rovněž elektronickou poštu, svůj dotaz zašlete na info@scitani.cz. Informace vám poskytnou také na pobočkách České pošty, která tuto státní zakázku realizuje.

Vyplněný formulář je nezbytné odevzdat do 14. dubna. To je zákonem stanovený konečný termín.

Akce sčítání lidu se musí zúčastnit i cizinci, kteří budou v ČR pobývat v rozhodném období i jako turisté. Formuláře proto budou v těchto jazycích: angličtina, francouzština, ruština, vietnamština, němčina, polština, ukrajinština a romština. Vyplňovat budou pouze prvních šest otázek.

Formuláře, které nemohly být domácnosti doručeny ani při opakované návštěvě sčítacího komisaře, budou také k dispozici na poště, jejíž adresa a provozní doba jsou uvedeny na letáčku, který jste obdrželi od sčítacího komisaře do schránky.

Pozor na zloděje! Český statistický úřad očekává, že sčítání budou chtít zneužít zloději, kteří se pod touto záminkou budou chtít dostat například do domácností starších lidí.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít naklíčený česnek
Jak využít naklíčený česnek | rady a tipy. Česnekové stroužky, které na jaře změknou a vyraší jsou už chuťově velmi mdlé. Vyčpělé, jak by řekly naše b…
Jak prát záclony | rady
Jak prát záclony | rady. Sněhobílým záclonám v českých oknech ještě zdaleka neodzvonilo, i když jsou určitě méně populární než například před dvaceti…