Co je potřeba

platný občanský průkaz
formulář pro sčítání lidu 2011
černou kuličkovou tužku

1

Dejte si do pořádku poštovní schránku a viditelně si označte zvonek. Akce sčítání lidu prakticky odstartuje už 26. února 2011. Sčítací komisaři v tento den začnou roznášet do domácností informační letáky s informacemi o blížícím se sčítání. Do schránky vám zároveň vhodí lísteček, na kterém naleznete termíny, během kterých vám osobně přinesou váš formulář pro sčítání lidu. Díky řádně označené schránce a zvonku vám odpadnou případné starosti.

2

Vyberte si termín, který vám bude vyhovovat pro návštěvu sčítacího komisaře. Formulář vám předá osobně.

3

Od 7. března sčítací komisaři začnou navštěvovat domácnosti a předávat formuláře pro sčítání lidu. Ověřte si identifikaci sčítacího komisaře. Sčítací komisař bude muset nosit viditelně umístěný průkaz, kterým se na požádání prokáže. Do vašeho bytu nesmí vstoupit, pokud ho sami nevyzvete.

4

Ubezpečte se, že obdržíte zelený formulář nazvaný Sčítací list osoby. Jste-li majitelé a uživatelé bytu, pak byste měli do rukou dostat ještě jeden formulář žluté barvy s označením Bytový list. Majitelé domů či jejich správci by měli očekávat formulář oranžového zabarvení s názvem Domovní list. Sčítací komisař vás požádá o potvrzení převzetí formulářů podpisem.

5

Vyplňte formulář. Rozhodným okamžikem pro vyplnění formuláře pro sčítání lidu je půlnoc mezi pátkem 25. a sobotou 26. března. Co to znamená? Do formuláře vepíšete skutečnosti, které platily přesně o půlnoci. Jestliže se vám narodí dítě dvě hodiny po půlnoci, pak dítě se do sčítání ještě nezaznamenává. K fomuláři budete mít k dispozici vysvětlivky.

6

Odevzdejte formulář. Od soboty 26. března můžete začít formuláře odevzdávat. Máte prakticky čtyři možnosti, jak to udělat. Pro uživatele internetu bude nejméně náročnou možností vyplnění formuláře pro sčítání lidu online. Vyplněný tištěný formulář můžete odevzdat sčítacímu komisaři nebo jej osobně donést na kteroukoli poštu. Poslední možností je zaslání poštou v obálce. K tomu poslouží přiložená a nadepsaná obálka. Poštovné samozřejmě nehradíte, je zdarma. Právnickým osobám je umožněna komunikace skrze datové schránky.

Tipy

Máte-li jakýkoli dotaz, informujte se na centrální telefonní lince Českého statistického úřadu 274 057 777. Můžete využít rovněž elektronickou poštu, svůj dotaz zašlete na info@scitani.cz. Informace vám poskytnou také na pobočkách České pošty, která tuto státní zakázku realizuje.

Varování

Vyplněný formulář je nezbytné odevzdat do 14. dubna. To je zákonem stanovený konečný termín.

Akce sčítání lidu se musí zúčastnit i cizinci, kteří budou v ČR pobývat v rozhodném období i jako turisté. Formuláře proto budou v těchto jazycích: angličtina, francouzština, ruština, vietnamština, němčina, polština, ukrajinština a romština. Vyplňovat budou pouze prvních šest otázek.

Formuláře, které nemohly být domácnosti doručeny ani při opakované návštěvě sčítacího komisaře, budou také k dispozici na poště, jejíž adresa a provozní doba jsou uvedeny na letáčku, který jste obdrželi od sčítacího komisaře do schránky.

Pozor na zloděje! Český statistický úřad očekává, že sčítání budou chtít zneužít zloději, kteří se pod touto záminkou budou chtít dostat například do domácností starších lidí.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.933335
Average: 3.9 (15 votes)