Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se připravit na svou první návštěvu do solária

Co se týče solárií jsou lidé rozděleni do táborů, jedni jsou jejich zastánci a další odpůrci. Faktem je, že ačkoli je solárií jako máku, neustále o nich kolují různé fámy a mýty a skutečná informovanost není až tak přesná.
Část lidí možné problémy bagatelizují anebo hází za hlavu, a druzí zase pro změnu přehánějí. Kdo z vás ale ví, jak je to ve skutečnosti?
Tak jako všechno i solárium má své pro i své proti. Nic dopředu nezavrhujte, avšak z druhé strany všechno s mírou, nic se nemá přehánět! Každý, kdo se rozhodne vyzkoušet solárium, by však před první kúrou měl znát jistá pravidla.

Co je potřeba

znalosti, opalovací krém, speciální ochranné brýle, osuška, krémy po opalování, permanentka

1

Před svou první návštěvou byste měli znát svůj fototyp. Všeobecně se solárium nedoporučuje lidem s pletí s fototypem nižším než 2.

2

K opalování v soláriu užívejte speciálních ochranných prostředků určených pro opalování v soláriích. Součástí ochranných prostředků jsou i speciální ochranné brýle.

3

Do solária byste měli vstupovat bez šperků, odlíčení, osprchovaní, zbaveni parfému i deodorantu, pouze ošetřeni opalovacími přípravky.

4

Po opalování svou pokožku ošetřete kosmetikou po opalování.

5

Jestliže užíváte nějaké léky, před absolvováním solária se nejprve poraďte se svým lékařem zda je to možné. Jedná se například o užívání některých chemoterapeutik anebo antibiotik.

6

Radu od lékaře žádejte i tehdy, jestliže řešíte nějaký kožní problém. V některých případech solárium působí na kůži terapeuticky. V jiném naopak může stav zhoršit, ne -li vyvolat rakovinové bujení.

7

První návštěva v soláriu je vždy nejkratší, časy se postupně navyšují. Přičemž celkový počet návštěv za jeden rok by neměl přesáhnout padesátku.

8

Při výběru solária dbejte na stav přístroje a kvalifikovanost obsluhujícího personálu.

Solárium pozitivně ovlivňuje psychiku, léčí deprese, bojuje proti únávě, stimuluje tvorbu vitamínu D a s tím spojený metabolismus. S jeho pomocí můžete léčit i některá onemocnění, jako například: akné, lupenku, neurodermitidu anebo třeba nemocné klouby.

- Kontraindikace: Do solária nesmí - ti, kteří se lečí anebo léčili na rakovinové onemocnění kůže. To samé platí pro všechny, u kterých se v rodině již vyskytl maligní melanom.
- těhotné
- děti do patnácti let
- ti, kteří v dětství často prodělávali úpal
- ti, jež mají mnoho pigmentových skvrn
- a samozřejmě, že není vhodné ani pro alergiky na sluníčko

Pokud se vám stane, že i přes veškeré pokyny u vás dojde ke spálení, neváhejte a okamžitě vyhledejte lékařské ošetření!

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak předejít rakovině prsu | rady
Jak předejít rakovině prsu | rady. V posledních letech se rakovina prsu objevuje, čím dál častěji a v nižším věku. I když je při včasném podchycení, j…
Jak vyzrát na pylovou alergii | rady
Jak vyzrát na pylovou alergii | rady. Léto máme spojené se sluníčkem, krásnou přírodou, dovolenými, ale v poslední době také čím dál více s alergiemi.…
Obrázek není k dispozici
Jak si vyrobit domácí měsíčkovou mast
Už naše babičky věděly, že měsíček lékařský působí dezinfekčně a protizánětlivě, a proto se stal nedílnou součástí domácího lékaře. Domácí měsíčková m…
Jak na pálení žáhy
Pálivá bolest pod hrudní kostí se běžně nazývá pálení žáhy. Je způsobena průnikem žaludečních šťáv do jícnu, obvykle po jídle. Ke zpětnému toku žalude…
Jak poznat škodlivé látky v kosmetice