Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se připravit na svou první návštěvu do solária

Co se týče solárií jsou lidé rozděleni do táborů, jedni jsou jejich zastánci a další odpůrci. Faktem je, že ačkoli je solárií jako máku, neustále o nich kolují různé fámy a mýty a skutečná informovanost není až tak přesná.
Část lidí možné problémy bagatelizují anebo hází za hlavu, a druzí zase pro změnu přehánějí. Kdo z vás ale ví, jak je to ve skutečnosti?
Tak jako všechno i solárium má své pro i své proti. Nic dopředu nezavrhujte, avšak z druhé strany všechno s mírou, nic se nemá přehánět! Každý, kdo se rozhodne vyzkoušet solárium, by však před první kúrou měl znát jistá pravidla.

Co je potřeba

znalosti, opalovací krém, speciální ochranné brýle, osuška, krémy po opalování, permanentka

1
Před svou první návštěvou byste měli znát svůj fototyp. Všeobecně se solárium nedoporučuje lidem s pletí s fototypem nižším než 2.
2
K opalování v soláriu užívejte speciálních ochranných prostředků určených pro opalování v soláriích. Součástí ochranných prostředků jsou i speciální ochranné brýle.
3
Do solária byste měli vstupovat bez šperků, odlíčení, osprchovaní, zbaveni parfému i deodorantu, pouze ošetřeni opalovacími přípravky.
4
Po opalování svou pokožku ošetřete kosmetikou po opalování.
5
Jestliže užíváte nějaké léky, před absolvováním solária se nejprve poraďte se svým lékařem zda je to možné. Jedná se například o užívání některých chemoterapeutik anebo antibiotik.
6
Radu od lékaře žádejte i tehdy, jestliže řešíte nějaký kožní problém. V některých případech solárium působí na kůži terapeuticky. V jiném naopak může stav zhoršit, ne -li vyvolat rakovinové bujení.
7
První návštěva v soláriu je vždy nejkratší, časy se postupně navyšují. Přičemž celkový počet návštěv za jeden rok by neměl přesáhnout padesátku.
8
Při výběru solária dbejte na stav přístroje a kvalifikovanost obsluhujícího personálu.

Solárium pozitivně ovlivňuje psychiku, léčí deprese, bojuje proti únávě, stimuluje tvorbu vitamínu D a s tím spojený metabolismus. S jeho pomocí můžete léčit i některá onemocnění, jako například: akné, lupenku, neurodermitidu anebo třeba nemocné klouby.

- Kontraindikace: Do solária nesmí - ti, kteří se lečí anebo léčili na rakovinové onemocnění kůže. To samé platí pro všechny, u kterých se v rodině již vyskytl maligní melanom.
- těhotné
- děti do patnácti let
- ti, kteří v dětství často prodělávali úpal
- ti, jež mají mnoho pigmentových skvrn
- a samozřejmě, že není vhodné ani pro alergiky na sluníčko

Pokud se vám stane, že i přes veškeré pokyny u vás dojde ke spálení, neváhejte a okamžitě vyhledejte lékařské ošetření!

Hodnocení
tana bednařova (neověřeno) | St, 04/22/2015 - 11:03

Zdravim mam kuži že jdu hned do hněda byla jsem na solarku 2krat po 5minut na silnějši za jak dlouho to muho přidat ?Diky mocTana

Adriana Dosedělová | Po, 08/08/2011 - 09:42

Dobrý den,
jednotlivá solárka mají povinnost jednou za čas tubusy vyměňovat. Přístroje mají danou životnost danou buď minutami využití anebo jinými předpisy dané výrobcem, či zákonem. Majitel je musí podle toho čistit a vyměňovat, obvykle to bývá 500 - 800 hodin.
Rok má průměrně 52 týdnů, což vzhledem k tomu, že byste neměl solárko navštívit víc než 50x za rok napovídá.. že byste měl využít i přirozených zdrojů opalování, i když zrovna letos je to asi celkem obtížné. Maximální opalování by rozhodně nemělo přesáhnout 15 minut a to ale až po postupném navyšování k tomuto času.
Ano.. je i zapotřebí počítat s vyšším výkonem u nových trubic. Ty mají až sto hodin po výměně o 20% větší výkon, takže by se doba pobytu měla logicky zkrátit.
Vaše doba opalování se také řídí vaším fototypem pokožky, proto si v prvé řadě zjistěte, jaký máte fototyp a pořiďte si adekvátní opalovací prostředky. Před vstupem do solária se informujte o tom, kolik mají solární trubice již nasvíceno..
To, jaké solárium navštívíte je na vás, co bude zrovna vám vyhovovat.. tam, kde je vyšší výkon je zapotřebí počítat s tím, že je nutno snížit dobu pobytu. V každém případě je důležité sledovat, kolik hodin již mají za sebou.

Jan (neověřeno) | Ne, 08/07/2011 - 23:50

Dobrý den, rád bych se dozvěděl pár nových informací. Je zapotřebí, nebo vhodné, jednotlivá solárka(přístroje) jednou za čas střídat? Jak často musím do solárka za týden chodit a na kolik minut, abych si opálení v období podzimu/zimy udržel? Je vhodné, po případě jak často, je potřeba užívat beta-karoten?…stačí v den návštěvy solária, či opalování se na sluníčku, nebo pravidelně každý den i přes to, že v den užití ani slunce, ani solárko neuvidím? Dá se předpokládat, že doba například 10 minut strávená v solárku se 42 trubicemi o výkonu 160W (trubice na obličej nepočítám)se rovná (v pohledu pokroku opalování) soláriu s 46 trubicemi o výkonu 180W po dobu 6-7 minut? Je tedy lepší navšívit solárium, které má menší výkon na delší dobu, nebo solárium s větším výkonem na dobu kratší? Velmi děkuji za odpovědi.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Už naše babičky věděly, že měsíček lékařský působí dezinfekčně a protizánětlivě, a proto se stal nedílnou součástí domácího lékaře. Domácí měsíčková m…
Pálivá bolest pod hrudní kostí se běžně nazývá pálení žáhy. Je způsobena průnikem žaludečních šťáv do jícnu, obvykle po jídle. Ke zpětnému toku žalude…