1

Na prvním místě by měla být čerstvá zelenina a ovoce, mléčné výrobky a libové maso.

2

Dále obilniny, těstoviny, pečivo a rýže. Z těchto potravin má těhotná žena čerpat nejvíce.

3

Bílkoviny -proteiny. Vydatným zdrojem jsou ryby, maso, vejce a mléčné výrobky.

4

V běžném stavu by měla žena vypít 2 až 3 litry tekutin denně. Když je těhotná, spotřeba se zvyšuje. Pijte také kvalitní stolní vody. Denně vypijte asi 1/2 litru mléka nebo kefíru.

5

Rozhodně byste měla vynechat tvrdý alkohol. Sklenka vína sice neuškodí, ale opatrnosti není nikdy nazbyt.

6

Příliš vhodný není silný černý čaj a káva, když je budete pít, tak s mlékem. V I. trimestru není vhodné pití toniku a coca-coly.

7

V těhotenství by jste se také měla vyvarovat rybám, sice obsahují omega-3 mastné kyseliny ale na druhou stranu obsahují rtuť, toxicky kov, který může způsobit vážné poškození nervového systému.Těhotné ženy by proto měly omezit konzumaci mořských ryb na méně než 0,3 kg za týden.

8

Dále měkké sýry. Měkké nepasterizované sýry, jako je feta, brie, camembert a kozí sýr, mohou obsahovat bakterie listeriózy, která je pro nenarozené děti velmi nebezpečná.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)