Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se vyvarovat špatným fotkám?

08. Srpen 2010

Každý, kdo někdy v životě fotil zná ten problém. Ať se snažíte jakkoli, vždy se najde nějaká fotka, která se nepovedla. Je rozmazaná, nezachytila požadovanou věc, není dostatečně světlá. Jak se takovým problémům vyvarovat?

Co je potřeba

fotoaparát

1
Pokud vlastníme fotoaparát víme, že ne každá fotka se podaří. Focení neznamená zamířit, zmáčknout a mít fotku. Je to věda, která také musí dodržovat určitá pravidla. Ne každý se jimi musí řídit, ale určitá základní pravidla by měl znát každý. Pokud budeme tato pravidla dodržovat, sníží se počet špatných fotografií.
2
Během focení se nehýbeme. Pokud držíme fotoaparát a chceme vyfotit nějaký předmět nebo osobu, měli bychom být na místě a nepřemisťovat se během okamžiku, kdy mačkáme knoflík pro spoušť. Pokud se hýbeme je sice šance, že fotka bude ostrá. Ale mnohem pravděpodobnější je, že místo předmětu bude na místě pouze ošklivá šmouha.
3
Během focení stojíme na pevném bodě. To znamená, že stojíme či sedíme v pozici, kdy jsme o něco opřeni, nebo máme fotoaparát položený na něčem pevném. Tím zamezíme možnosti, že se nám začnou třást ruce či upadneme.
4
Nefotíme směrem ke slunci. Pokud fotíme na místě, kde svítí slunce, tak nikdy nefotíme směrem odkud svítí. Fotka bude v takovém případě příliš světlá nebo bude na fotce vidět odraz slunce, který nám na kvalitě nijak nepřidá.
5
Pokud fotíme na neosvětleném místě, použijeme blesk. Blesk nám zaručí alespoň minimální světlo k vytvoření fotky.
6
Nefotíme z velké vzdálenosti. I přesto, že technika je čím dál vyspělejší. Většinou se focení z velké vzdálenosti nevyplatí. Čím vyšší použijeme zoom, tím nejasnější a rozmazanější fotka bude. Tímto způsobem focení se spojují nejhorší faktory, díky kterým se kvalita fotky snižuje a to třesení, osvětlení a rozmazání.

Vyfotografujte vše vícekrát, tím, že budete mít fotku vícekrát získáte několik fotek, mezi kterýma si můžete vybrat tu nejlepší.

Autor: Djemba
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici