Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit alergie

09. Březen 2014

Alergie je vlastně porucha imunitního systému člověka, kdy tento systém reaguje neadekvátně na běžné látky. Tyto látky, nazýváme je alergeny, považuje tělo alergika za škodlivé, a to i přesto, že škodlivé vlastně nejsou. Alergie se projevuje různě – rýmou, kýcháním, otokem a slzením očí, nebo se mohou objevit i kožní projevy, jako je kopřivka nebo ekzém. Nejhorším projevem alergie je anafylaktický šok, který může skončit i smrtí alergika.

1

Pokud se chcete alergie zbavit, prvním krokem musí být zjištění alergenu, který způsobuje nepřiměřenou reakci vašeho organismu. Tento alergen můžete buď vypozorovat sami, ale při nejednoznačnosti je vhodné, aby vám váš lékař udělal test na alergeny – krevní odběry nebo kožní test.

2

Alergeny mohou být přenášené vzduchem, což jsou pyly, plísně nebo prach. Další rozsáhlou skupinou jsou potravinové alergeny, mezi které patří zejména lepek, mléčné výrobky, vejce, ryby, oříšky, některé druhy ovoce (např. citrusy, jahody) či zeleniny (např. rajče). Poslední skupinou alergenů jsou látky působící na kůži (alergeny kontaktní), jako je např. kosmetika. Není výjimkou, že se alergie objevují v různých kombinacích – velmi častá je kombinace alergie na pyly s alergií na nějaký druh ovoce a zeleniny.

3

Pokud již znáte alergen, je třeba se tomuto alergenu pokud možno vyhýbat, respektive ho nejlépe úplně odstranit ze svého života.

4

Následně je třeba používat léky proti alergiím – antihistaminika, přičemž některá jsou volně prodejná a některá vám předepíše pouze váš lékař. Je vhodné mít tyto léky stále u sebe, protože nikdy nevíte, kdy narazíte na alergen, který u vás spouští reakci.

5

Tyto dva postupy je navíc vhodné podporovat třeba pobyty u moře nebo návštěvami solných jeskyní. A také je vhodné posílit váš imunitní systém zdravou vyváženou stravou a dostatkem pohybu.

6

Pokud máte alergii, můžete zmírnit její projevy, ale pravděpodobně se jí nikdy nezbavíte nadobro. Alergie se u vás navíc může objevit kdykoliv v průběhu života. Proto nepodceňujte zdravý životní styl, tím přeci nemůžete nikdy nic zkazit.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak přizpůsobit domácnost alergikovi
Jak se chránit před sennou rýmou
Obrázek není k dispozici
Jak zjistit, že trpím alergií
Jak vyzrát na pylovou alergii | rady