Co je potřeba

voda
rozpustná káva
mléko, smetana či cukr (v případě, že si jej chcete dochutit)

1

Nejprve je potřeba uvařit si vodu v rychlovarné konvici či v kastrůlku. Když projde voda varem, nechte ji "dobublat". Káva by nebyla tolik chutná, kdyby byla zalitá vroucí vodou.

2

Do hrnku s úzkým dnem a širokým ústím vsypejte dvě čajové lžičky jemné rozpustné kávy (vhodná je k tomu například káva Jacobs Velvet) a dvě lžičky cukru krystal, pouze v případě, že sladíte. Vše smíchejte dohromady.

3

Horkou, ale ne vroucí vodu opatrně nalejte na čajovou lžičku. Voda nesmí přetéct - pokud by jí bylo moc, můžete začít znovu. Jedna čajová lžička je postačující na dvě lžičky kávy a cukru (pokud nesladíte, odměřte jen pár kapek). Pokud používáte umělé sladidlo, dejte jej do kávy až před mlékem.

4

Lžičku vody nalijte do hrnku s kávou a cukrem. Míchejte, nebo ještě lépe šlehejte kovovým ručním šlehačem. Šlehání trvá přibližně pět minut, a to dokud se z původní černé směsi neutvoří světle béžový krém s bublinkami vzduchu.

5

Směs je připravená, pokud krém neteče a všechny přísady jsou dokonale spojeny. Pokud se Vám stane, že se při míchání káva přichytává na stěnu, nebo na lžičku či šlechač, přidejte pár kapek vody a míchejte rychleji.

6

Tip pro slabé ruce - lépe a efektivněji se Vám bude míchat, pokud si šálek položíte na stůl a opřete jej o ucho.

7

Vodu z konvice, kterou můžete zase malinko přihřát (aby měla asi devadesát stupňů), nalejte do šálku (takové množství aby se vám směs povedla rozpustit). Opět míchejte, dokud se v malém množství vody nerozpustí krémová směs.

8

Abyste kávu ještě více napěnili, nalijte zbytek vody po lžičce doprostřed šálku, klidně z větší výšky.

9

Přidejte smetanu - pro efekt je dobré ji lít doprostřed, a to opět po lžičce. Když pak lžičkou nebo tyčinkou trefíte prostředek, můžete ze smetany na pěně vytvářet efektní ornamenty.

Tipy

V případě, že kávu pijete raději studenější, nechte lžičku v šálku. Vaše "presso" se pak rychleji ochladí.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1.666665
Average: 1.7 (9 votes)