Co je potřeba

sádra (umělecká)
forma (plastová anebo silikonová)
voda, špachtle, nádoma na míchání
motouz
---------------------------------------------------
akrylová barva, štětec nebo hubka, sklenice s vodou, lak

1

Forma.
Plastová forma je sice levnější, avšak nemá tak širokou využitelnost, jako forma silikonová a také méně vydrží.
Silikonová forma je sice finančně náročnější, avšak můžete ji využít i například při výrobě mýdla, či při práci s fimem.

2

Sádra.
Umělecká sádra tuhne pomaleji, než ta klasická. Dává nám tímto více času ke tvoření. Sádru namíchejte do nádoby podle návodu na obalu. Směs by měla být spíše hustší.
Po namíchání sádru nalijte do formiček, snažte se nepřelévat. Okraje formiček nakonec otřete a nechte chvilku tuhnout.

3

Chvilku je myšleno pouze tak dlouho, než si navážete potřebný počet oček. Ta, pak budou sloužit k zavěšení na stromeček. Očka postupně vkládejte do sádry. Pozor! Motouz nesmí klesnout až na dno (nebylo by to hezké ) a nesmí ani zůstat na povrchu formičky, protože tak hrozí jeho vyloupnnutí.
Dbejte, aby očka byla umístěna do horního středu formiček! Nechcete mít přeci obrácený zvoneček .-). Nechte pořádně ztuhnout.

4

Až sádra ztvrdne, půjde z forem snadno vyklopit.
Po vyklopení nechte oschnout i druhou stranu. Citlivě osmirkujte nesouměrné hrany jemným smirkem a dá se říci, že máte hotov.

5

Pokud však toužíte po luxusním vzhledu, sáhnete ještě po barvě. Zlatou akrylovou barvu v malém množství rozetřete na hubku na nádobí.
Pozor na vodu! Stačí jen kapka. Hubkou pak opatně hubkou potupejte a nechte zaschnout. Uschnutou barvu nakonec zalakujte. Vhodnější je zde použít lak ve spreji, ale vystačíte si i s klasickým lakem ( například Balakrylem).

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.833335
Average: 3.8 (12 votes)