Co je potřeba

letenka
peníze
Isic (studenti)
fotoaparát
pohodlné boty

1

Doprava
Nejlevnější a nejsnazší je doprava letadlem. Doporučuji si letenky koupit delší dobu předem, cena je výrazně nižší.
pelikan.cz
letuska.cz
studentagency.cz

Pokud nejste příliš nároní a rádi cestujete doporučuji se vydat do Milána (clickforsky.com 2750,-) pobýt ve městě a poté letět místní linkou na Sicílii do Trapani. (cca 900 Kč), což je krásné historické městečko nedaleko Palerma. A nakonec jet autobusem přímo do Palerma
( lístky se prodávají v agentuře Segesta – 8,60 € a cesta tvá 75 minut).

2

Památky

Katedrála – nachází se na náměstí Piazza della Cattedrala. Byla postavena na starověkém hřbitově a je obklopena barokními sochami. Můžeme také vidět klenotnici s císařským diadémem Constanze Aragonského.
Vstupné (cca 8 € )

3

Palazzo dei Normanni
Nebo také královský palác. Na pravé straně stojí Torre Pisana (Pisánská věž) nazývaná také Torre di Santa Ninfa, což je jedna z nejsnadněji pozorovatelných částí původní normanské stavby. Dále je také V sakristii k vidění cenná klenotnice s rouchy a oltářními přikrývkami. Za zmínku stojí i Sala degli Armigery a Salla del Tesoro (Rytířský sál a pokladnice).
Vstupné (cca 6 €)

4

Kapucínský klášter a katakomby
Klášter kapucínů byl postaven v roce 1621, pod klášterem se ukrývají katakomby s obrovským množstvím mumií mnichů.( asi 8000, kde díky vlastnostem proudění vzduchu došlo k mumifikaci, dokonce i šatstvo se zachovalo!)
Vstupné (2 €)

5

Museo Archeologico Regionale
Dříve to býval klášter, dnes muzeum plastik, šperků, keramiky a zbraní.
Vstupné (6,50€)

6

Fontana Pretoria
Toto dílo vytvořili umělci Cammilliani a Nacchiero, kteří je ozdobili sousoším s mytologickými figurami. Fontána sídlí přímo před budovou senátu.

7

Další zajímavá místa
San Giovanni degli Eremiti
Tento kostel pochází z normandského období, je to typická muslimská architektura. Přímo u kostela se nachází svěží zahrada, která je obklopena řadami lomených oblouků s malými sloupy.

8

Palazzina Cinese a nedaleko ležící Pitrého etnografické muzeum
Díky mramorovým intarziím je známý další kostel ve městě – Chiesa del Gesú, jedna z nejvýznamnějších památek města, nejstarší jezuitský kostel na Sicílii a nejlepší ukázka baroka široko daleko.

9

Nechte se unášet italskou kulturou, místními specialitami a dobrým vínem s výhledem na staré město.

Tipy

Studenti se studentským průkazem ( ISIC), učitelé (ITIC), novináři, senioři nad 65 let a mládež ve věku 18 – 25 let mají nárok na prezzo ridotto – zlevněné vstupné ve většině navštívených památek.
Vstupné
Monreale (chodba) 6 €
Etna - výjezd lanovkou 27 €
- sedlo Etny 8 €

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)