1

Sezóna:
Oficiální sezóna zde probíhá od počátku května do konce října, za hlavní sezónu je pak považováno období od poloviny června do poloviny září.

2

Jak do parku:
Vstup do parku je možný ze všech čtyř světových stran. Severrní vstup je od obce Gardiner, západní vstup pak z města West Yellowstone, z jihu se do parku dostanete od obce Jackson, východní část parku pak začíná nedaleko města Cody.

3

Chování v parku:
Při návštěvě Yellowstonského národního parku je třeba být velmi opatrný. Mnohá zvířata, dokáží v krajním případě zaútočit na člověka. To platí zejména o bizonech. Na území celého parku jsou nainstalovány varovné cedule, které najdete také ve všech kempech a informačních střediscích. Informační cedule však žádají nejen o bezpečnost a neriskování zdraví, ale také varují před případným nepořádkem v parku.

4

Vstupné:
Pro vstup do Národního parku je potřeba povolení, které lze zakoupit v informačních centrech nedalekých měst. Pro soukromé vozidlo je vstup 25 dolarů, motocyklista či jezdec na sněžném skútru pak zaplatí o pět dolarů méně. Lidé starší 16 let pak platí 12 dolarů na osobu. Povolení je platné po dobu 7 dnů.

5

Ubytování v kempu:
V parku je povoleno přespávat pouze v kempech, při delším výletu je však možné vyžádat si povolenku na přespání mimo kempy. Je zde mnoho kempů, například Bay Bridge , Madison, Indian Creek, Lewis Lake, Mammoth, Norris, Pebble Creek, Slough Creek, a Tower Fall. Ceny se pohybují od 10 do 12 dolarů za stan a noc.Nutná rezervace!

6

Rybaření:
V parku se vyžaduje zvláštní povolenka. Tu si můžete zakoupit v obchodech návštěvnických center. Na 10 dní stojí 15 USD. Spolu s licencí dostanete velmi podrobnou mapu a pokyny pro rybolov v parku.
Povoleno je muškaření. Obecně platí možnost ponechat si 2 ryby libovolné velikosti.

7

Jezera:
Největším jezerem je Yellowstone Lake. Leží v nadmořské výšce 2.357 m.
Další jezera, která stojí za návštěvu jsou jezera Shoshone Lake a Lewis Lake.Celá oblast je známá i díky velkému počtu mohutných i menších vodopádů, mezi největší patří Lower Falls, který dosahuje výšky až 94 m .

8

Zajímavá místa:
Podél řeky Firehole River se dá dojít k úžasnému vřídlu Grand Geyser, které stříká vodu až do výšky sta metrů - pouze cca 2krát za den.
Nádherným zážitkem je i Yellowstone Grand Canyon, ve kterém protéká Yellowstone River.
Další možné krásy parku lze nalézt v průvodcích a mapkách, které dostanete v každém návštěvnickém centru.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.166665
Average: 4.2 (6 votes)