Co je potřeba

dobrého gynekologa
odpovídající věk

1

Kondom patří mezi základní antikoncepci, která je nejlépe dostupná, nejlevnější a s 99% zárukou o bezpečnosti. Zákazník si může vybrat z různých designů, barev, velikostí. Jako jediná antikoncepce, která nezabraňuje pouze početí, ale i před pohlavními chorobami. Jedná se o univerzální antikoncepci.

2

Pesar, je další možnou antikoncepcí, která je nejvíce oblíbená asi v USA. U nás ji však neseženete. pro nezájem byl zastaven její dovoz.

3

Hormonální antikoncepce - obsahuje vždy nějakou hormonální složku anebo několik jejich kombinací. První antikoncepce vznikla v minulém století, počátek šedesátých let.
Dnes si můžete vybrat z několika možností - pilulky, injekce, implantáty, náplasti, nitroděložní tělísko a vaginální kroužek.

4

Pilulky. Antikoncepční tabletky jsou monofazické, bifazické anebo třífázové. Dělí se podle obsahu hormonů. Mají nejvyšší procentuální bezpečnost před početím. U výběru je potřeba gynekologického vyšetření. Jiná antikoncepce je vhodná pro mladou patnáctiletou dívku a jiná pro zralou ženu. Z praktického hlediska, při možném plánování svých dovolených, je nejvýhodnější ta monofazická. Existují zde i antikoncepce s extrémně nízkou hladinou hormónů, které jsou ideální pro mladé dívky a pro ty jež trpí s PMS. Ideální by bylo, aby před výběrem vhodné antikoncepce byla ženě odebrána krev, která by podle hladin hormonů pomohla vybrat tu pravou.
Kontraindikace: hluboká žilní trombóza, křečové žíly, cukrovka, jaterní potíže.

5

Injekce. Patří již k archaickým prostředkům, od nichž gynekologové pomalu upouští. Přesto je ženy vyžadují, protože se injekce aplikuje jednou za měsíc do svalu. její velkou nevýhodou je nevyzpytatelné nepravidelné krvácení a bolesti hlavy.

6

Implantáty. Implantování podkožních tyčinek patří k velice oblíbeným, avšak nedoporučuje se alergikům a ženám po císařských řezech. Životnost je 3 - 5 let. Za tuto dobu je možno ušetřit velkou finanční částku na rozdílu, kolik by vás stály pilulky. Její nevýhodou je to, že skutečnost, zda tuto antikoncepci snášíte, či nikoliv, poznáte až po aplikaci do podkoží. Při dřívějším vynětí je tyčinka již nepoužitelná a navíc, nikdo vám již zpět uhrazené peníze nevrátí.

7

Antikoncepční náplasti se lepí na vámi zvolené místo. V jednom balení jsou tři náplasti. Mění se vždy po týdnu. Čtvrtý týden učiníte pauzu. Jsou velice oblíbené mezi mladými ženami. nemusíte se bát sprchování, ani koupání, jsou vodě odolné. Pozor by měli dávat alergici na náplasti.

8

Nitroděložní tělísko je vhodné pouze pro ty ženy, které již alespoň jednou porodily. Z důvodu jistých rizik infekcí. Jejich životnost je 3 -5 letá, pak se musí vyměnit. Nitroděložní tělíska jsou absolutně nevhodná, kontra indikovaná všem ženám, které absolvovaly dva císařské řezy.

9

Pěny, želé, krémy a různé globule jsou velice nespolehlivé. Mají hubit spermie, ale spíše se užívají jaké přídavky jiných antikoncepcí.

10

Počítání dnů a bazální teploty jsou metodami hodných muzeálního záznamu. Jejich spolehlivost je sporadická. Spíše jistotou, že skutečně otěhotníte, než pravý opak.

11

Sterilizace. Rozmyslete si tento krok velice dobře, dřív, než jej učiníte. Je to totiž nevratný zákrok. Ochrana před početím je 100%. před možností nákazy však nikolivěk.

12

Post koitální antikoncepce. Záchranná pilulka po styku. Je potřeba, abyste ji stihli užít nejpozději do 48 hodin po styku. Nutno říci, že to však není klasická antikoncepce a není příliš dobré se na ni spoléhat. Tuto berličku navíc můžete využít pouze dvakrát do měsíce.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.8
Average: 4.8 (10 votes)