Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit sněhovou vločku

Tento návod je přesnou instrukcí k danému videu. Ozdobte si svůj domov krásnou sněhovou vločkou. Na první dojem vypadá složitě, ale zvládnou to i malé děti s vaší případnou dopomocí. Tato krásná ozdoba je nenáročná na pomůcky, množství materiálu a také času. Nechte se inspirovat!

Co je potřeba

- oboustrannou lepící pásku
- papír
- nůžky
- v ideálním případě řezačku, ale nařezání proužků zvládnete i za pomocí tužky, pravítka a nůžek
kancelářský hřebík

1
Základem je čtvercový papír. - Podle tohoto videa je instruktáž rozpočítána na 6,8 anebo 12 palců. To proto, že scrapbookový papír, který je na tuto vločku použit se vyrábí nejvíce v těchto velikostech. V přepočtu na českou míru je to tedy: 15, 20 a 30,5 centimetrů. - Zvolte si tedy jednu velikost, podle níž se bude odvíjet konečná velikost vloček a nařežte čtvrtku na dvě sady po šesti páscích. - Jeden pásek by měl být široký asi 1,5 cm na 30,5cm. - Celkem tedy nažežte 12 pásků, které rozdělíte po 6.
2
-6 pásků dejte bokem a na stole si nechte šest na kterých si vyznačíte střed. - Z dvou pásků uděláte pravoúhlý kříž, vlastně takové plus, kdy pásky k sobě přilepíte ve středu oboustrannou lepící páskou.
3
Dalším krokem je zakombinování zbylých čtyř proužků do skládanky. Nebojte se není to tak složité, jak se zdá. Jedná se o princip proplétání koberce. - 2 pásky položíme podélně, přesněji jeden nad a jeden pod základní podélný pásek. Nesmí mezi nimi být žádná mezera! - Zbylé dva položíme svisle podél svislého středového pásku. Opět jeden zprava a druhý zleva. Tentokráte je však vložte pod střední podélný pásek tak, aby svislé byly pod ním a zároveň, aby ležely na horním a spodním podélném pásku. - V místě, kde se kříží, tak je zespodu k sobě za pomocí oboustranné lepící pásky spojte (nahoře i dole,vpravo i vlevo, dokonce i středové). - Stejný postup zopakujte i z opačné strany.
4
Tvorba obloučků. - Na vnitřní sousedící pásky, přesněji na jejich konce nalepte oboustrannou lepící pásku a spojte. - Stejným způsobem postupně spojte i ostatní vnitřní pásky. - Zbyde vám základní kříž.
5
Dříve, než se pustíme dál, musíme utvořit stejnou hvězdici i z druhé sady pásků. Nakonec bychom měli mítvedle sebe na stole dvě totožné hvězdice se základním křížem. Až pak můžeme přejít k dalšímu kroku.
6
Nyní nastává důležitý okamžik. - Na stole necháváte ležet jednu hvězdici uloženou tak, aby kříž byl jakoby ve tvaru plus. - Druhou hvězdici na tu první přikládáme obrácenou a navíc i otočenou tak, že cípy "okvětních lístků" se dotýkají konců volných pásků. - Vemte oboustrannou lepící pásku a všechny konce postupně slepte dohromady.
7
V konečné fázi vlepte kousek oboustranně lepící pásky i do středu a vločku spojte v jeden celek. Zastřihněte případné přesahující konečky pásků a máte hotovo.

- Střed můžete spojit i za pomocí kancelářského hřebíku.
- Jedním rohem můžete provléct silon a udělat očko na zavěšení
zdroj fotografií: www.123rf.com
video from youtube.com

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Vosková batika je u nás nejpoužívanější technikou zdobení vajíček. Nepotřebujete k ní žádné zvláštní vybavení: jen vajíčka, vosk a trochu fantazie. Mů…