Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně cvičit na rotopedu

Nasednu, čtvrthodinky si pošlapu, jdu si dát kafe a mám odcvičeno. Praktikujete to s vaším rotopedem také tak? Pak svému zdraví téměř vůbec neprospíváte. Na rotopedu se totiž musí cvičit správně, jinak si nejen nepomůžete k dokonalé postavě, ale můžete si i ublížit.

Co je potřeba

1
Správné nastavení rotopedu Rotoped si nastavte tak ,aby se vám na něm pohodlně sedělo. Výška s klon řídítek a výška sedla popř. jeho horizontální nastavení jsou pro cvičení na rotopedu životně důležité. Bez tohoto jednoduchého kroku si můžete snadno přivodit bolesti páteře. A navíc, pokud vám bude cvičení nepohodlné, strávíte na rotopedu kratší dobu.
2
Rozcvička je důležitá Před cvičením na rotopedu se alespoň základně rozcvičte. Bohatě stačí pět minut strečinku na měkké podložce. Bez řádného zahřátí hrozí pohmoždění svalů a opět také nepohodlí při cvičení.
3
Nejdřív se zahřejte Vždy začínejte programem s menší zátěží. Teprve po pěti minutách můžete zatížení zvýšit. U rotopedů ergometrů vybírejte speciálně nastavený rozjezdový program.
4
Délka cvičení na rotopedu Udělejte si na cvičení čas. Tuky se začínají spalovat až po 20-40 minutách tréninku. Ideální je cvičit 3-5x týdně po dobu min 20 minut.
5
Hlídejte si tepovou frekvenci Optimální intenzita cvičení by se měla pohybovat okolo 60-90 % vaší maximální tepové frekvence. A jak ji zjistíte? Výpočetní technik je mnoho, ale nám postačí ta nejjednodušší. Muži zjistí svou maximální tepovou frekvenci tak, že od čísla 220 odečtou svůj věk. Ženy použijí číslo 226. Pro přesnější určení ale navštivte specializovaného trenéra.
6
Závěrečné protažení Po jízdě na rotopedu věnujte ještě pět minut protažení a vydýchání. Bez něj není cvičení tak účinné, jak byste si přáli.
Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: ramasamy chidambaram; zdroj: sxc.hu
Foto: Jos van Galen; zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Marcela kondasova (neověřeno) | Pá, 02/14/2014 - 16:52

prosim vas mužete mi poradit tak 4x tydně cvičim na rotopedu už 3 tydny spaluju deně kalorie 714 nebo 55O a ještě jsem přibrala mužete mi poradit jak na to?děkují

Další zajímavé články

Jak vybrat rotoped
Jak zhubnout na rotopedu
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Jak získat a použít gel z aloe