1

Víkend v Českých Budějovicích začněte poznáváním centra města. Samotné Náměstí Přemysla Otakara II. je plné stop hodně dávné historie. Uprostřed náměstí zahlédnete Samsonovu kašnu z 18. století, kde Samson zápasí se lvem. Blízko kašny je vsazen bludný kámen a dříve stejné místo sloužilo pro šibenici. Průčelí radnice zdobí sochy Moudrosti, Opatrnosti, Statečnosti a Spravedlnosti. Černou věž určitě nepřehlédnete, protože má výšku 72 metrů a ve věži visí celkem pět zvonů.. vystoupejte na ochoz věže a rozhlédněte se po městě a okolí. Blízko najdete i barokní chrám svatého Mikuláše ze 17. století. Projděte se kousek dál a zastavte na Piaristickém náměstí s dominikánským klášterem s kostelem Obětování Panny Marie, s Bílou věží, zbrojnicí a solnicí. Než skončíte dnešní prohlídku města, zkuste ještě Panskou ulici s Rabenštejnskou věží ze 14. století. První den poznávání máte za sebou. Zajděte na místo, kde máte vámi zamluvený hotel České Budějovice a vyspěte se na další ranní prozkoumávání okolí.

2

České Budějovice jsou i přírodní zajímavosti, které vám nesmí uniknout. Město a okolí eviduje osm památných stromů. Na severozápadním okraji města se vypravte do přírodní rezervace Vrbenské rybníky se čtyřmi velkými rybníky, mokřady a loukami. Projít se zde můžete po naučné stezce „Po hrázích Vrbenských rybníků.“

3

Po hodinách v přírodě vám určitě vyhládne, ale restaurace České Budějovice vás pohostí různými druhy jídel, pochopitelně nechybí ani speciality z regionu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)