1

Pořádně se zamyslete, zda chcete prožít Silvestr v klidu, nebo formou bláznivé jízdy až do rána, zda ho chcete oslavit s příbuznými, partnerem, partnerkou, ve velké skupině, nebo v soukromí. Podle toho sestavte své priority, tužby a přání a prozkoumejte internet.

2

Pokud chcete zažít opravdovou exotiku a nesáhnout přitom nijak hluboko do kapsy, pak se vydejte na přelomu roku do Thajska. Thajsko sice postihly rozsáhlé záplavy, ty se ale zdaleka vyhnuly turistickým resortům. I přesto ale letí ceny zájezdů dolů a dovolená tady je nejlevnější za posledních několik let. Odborníci navíc odhadují, že tak nízko už ceny nejspíš nikdy nepůjdou.

3

Pokud naopak nemáte hluboko do kapsy a chcete si užít Silvestr v nejluxusnějších lokalitách planety, pak vsaďte například na pláže Zanzibaru nebo Keni. Dovolená tady se ještě pořád pyšní „nálepkou“ netradiční. Turistů je tady zatím tak akorát, nehrozí tedy mačkanice na plážích a kvalita servisu je jedna z nejlepších na planetě. Jen se připravte na to, že týdenní pobyt na Zanzibaru vyjde na zhruba šedesát tisíc korun. Na druhou stranu – lepší servis jinde nedostanete.

4

Pokud chcete být na Silvestra v centru dění, pak se vydejte oslavit příchod Nového roku na newyorské náměstí Time Square. Každý rok se tu k oslavám sejde asi milion lidí. První nedočkavci přicházejí už po poledni, aby tu dvanáct hodin čekali. A to prosím bez alkoholu, protože ten je tady přísně zakázaný. Vrchol přichází těsně před půlnocí, když se nad hlavy účastníků spustí obří osvícená koule a starosta odpočítá poslední vteřiny. Pak se na náměstí snese několik tun konfet.

5

Pokud nechcete vyrážet až do Spojených států, pak se vydejte do Berlína. Místní oslavy na „Silvestrovské míli“ v samém centru města každý rok přilákají více návštěvníků, než ty v New Yorku. Jde o největší silvestrovskou party pod širým nebem.

6

Pokud chcete zavzpomínat, jaké to v Československu bylo před rokem 1989, vydejte se na Kubu. Komunismus se tady totiž stále ještě drží. Na druhou stranu ale naštěstí nemá vliv na kvalitu místních pláží. Třeba těch ve Varaderu – nejslavnějším letovisku Kuby, do kterého míří každý druhý, který na Kubu přijede. Jezdil sem i slavný mafián Al Capone. Většího klidu si nicméně užijete na některém z ostrůvků – Cayo Largo (velmi luxusní), Cayo Coco (nadprůměrně romantické) nebo Cayo Guilermo (téměř prázdné) se na vás těší.

7

Pokud jste propadli golfu, pak se na dovolenou vydejte do Dominikánské republiky. Ta je považována za Mekku golfu v Karibiku a silvestrovské pobyty tady získávají na oblibě i mezi Čechy. Je na vás, jestli vás zláká rušná Punta Cana, Bayahibe nebo klidné letovisko Samaná.

8

Než vyrazíte, nastudujte ještě recepty proti kocovině a užijte si Silvestra, na který se nezapomíná.

Tipy

Nedejte na mediální masáž. Týká se to například Thajska, které zasáhly povodně a kvůli televizním záběrům se teď turisté nejezdí. Přitom velká voda se turistických oblastí nedotkla. Ceny jsou letos nejpříznivější za posledních několik let

Varování

Nenechávejte výběr na poslední chvíli. Právě o silvestrovské pobyty bývá enormní zájem - a´t už se jedná o ty tradiční na horách, tak po exotické dovolené tisíce kilometrů od domova.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
1.333335
Average: 1.3 (3 votes)