Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat tvarohovo-sýrovou pomazánku | recept

Tvarohovo-sýrová pomazánka – recept. Nemůže být nic jednoduššího, a nutno dodat i zdravého a dobrého, než je pomazánka z tvarohu a sýrů. Dva až tři druhy sýrů, které máte rádi, anebo máte je jako zásobu v ledničce, měkký tvaroh – a pomazánka je hned hotová. Vše dohromady zamíchat jde tak jednoduše a lehce. Koření a dochucení dodá tvarohovo-sýrové pomazánce punc jedinečnosti a originality. Zdravá svačina, snídaně nebo večeře s dobrým pečivem, třeba celozrnným, je ihned k mání.

Co je potřeba

Tvaroh – vanička
sýr eidam (nebo sýr tavený)
sýr trojúhelníčky 3 ks
kari koření
sůl

1

Tvarohovo-sýrovou pomazánku začneme přípravou surovin, kterých není moc. Jsou to různé druhy sýrů, a jak název této pomazánky napovídá, musí to být také tvaroh. Nejlepší na pomazánku je tvaroh krabičkový, je jemnější a hladší (je to opak některých moučníků a buchet, kdy je nevhodnější tvaroh v kostce).

2

Připravíme si sýry. Pokud použijeme eidam, nastrouháme ho na jemném struhadle. Ale může to být jakýkoliv tavený sýr a přidáme další tři tavené trojúhelníčky. Vše smícháme s tvarohem, trochu osolíme a použijeme trochu kari koření. Podle pálivosti tohoto koření ochutíme pomazánku. Kari je namletá směs koření, která obsahuje kromě kurkumy (žluté barvivo) mnoho dalších ingrediencí, jako třeba koriandr, skořici, zázvor, pepř, hřebíček,, kmín i fenykl. Podle množství obsahu chilli je směs také různě pálivá.

3

Pomazánka je hotová. Tvarohovo-sýrová pomazánka je jednoduchá na přípravu, ve výsledku je dobrá a zdravá. Pokud někdo nemá rád kari koření v jídle, může dochutit pomazánku solí a pepřem. Hotovou pomazánku namažeme na chleba, housky, rohlíky nebo toustový chléb.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články