1

Drobení:
150 g hladké mouky
1 vejce
Mouku prosejeme a přidáme vejce. Vypracujeme těsto, které nahrubo nastrouháme. Rozložíme ho na utěrku a necháme proschnout.
Drobení dáme do polévky a vaříme asi 5 minut.

2

Vaječné obláčky:
1 vejce
2-3 lžíce mléka
1 lžíce polohrubé mouky
sůl
Vejce s mlékem, moukou a solí rozšleháme. Těstíčko za stálého míchání lijeme tenkým pramínkem do vroucí polévky a vaříme 2 minuty.

3

Vaječné kapání:
1 vejce
2 lžíce mléka
2 lžíce hrubé mouky
sůl
Vejce s mlékem, moukou a solí rozšleháme, aby vzniklo hladké těsto, které poté lijeme přes vidličku do vroucí polévky a vaříme 2 minuty.

4

Žloutková rýže:
1 lžíce másla
1 žloutek z vejce uvařeného natvrdo
1 vejce
1 lžíce nadrobno nastrouhaného tvrdého sýra
hrubá mouka
špetka muškátového květu
špetka soli
Máslo utřeme spolu s uvařeným žloutkem, přidáme vejce, nastrouhaný sýr, mouku, květ a sůl. Vypracujeme středně husté těstíčko.
Přes hrnec s polévkou položíme obrácené struhadlo a těsto přes něj protlačujeme do vroucí polévky a vaříme 3 minuty.

5

Vaječná drobenka:
1 vejce
špetka soli
150 g hrubé mouky
lžička oleje
Vejce rozšleháme se solí a vlijeme do misky s prosátou moukou a vařečkou mícháme, dokud se nevytvoří drobenka. Drobenku vložíme na rozehřátý olej a osmahneme. Ve vroucí polévce ji vaříme 5 minut.

6

Sněhové nočky:
2 bílky
špetka soli
2 lžíce hrubé mouky
Z bílků a soli ušleháme tuhý sních. Vmícháme do něj mouku. Lžičkou vykrajujeme nočky, které vkládáme do vroucí polévky a vaříme 2 minuty.

7

Celestýnské nudle:
1 vejce
125 ml mléka
80 g polohrubé mouky
špetka soli
tuk na pečení
Vejce rozšleháme s mlékem, přidáme mouku, osolíme a mícháme dohladka. Na tuku upečeme tenké palačinky, které pak stočíme a nakrájíme na proužky, které podáváme k polévce ve zvláštní misce.

8

Játrové knedlíčky:
1/2 žemle
trocha mléka
100 g jater
1 malá cibule
1 vejce
1 lžíce strouhanky
1 lžíce hrubé mouky
špetka pepře
1/4 lžičky majoránky
petrželka
1 stroužek česneku
sůl
Žemli nakrájíme na kostičky, zalijeme mlékem a necháme navlhčit.
Poté ji umeleme s játry. Přidáme nadrobno nakrájenou cibuli, vejce, strouhanku, mouku, koření, nasekanou petrželku, prolisovaný česnek a sůl. Promícháme a necháme půl hodiny odpočinout. Z hmoty si vytvoříme knedlíčky, které vkládáme do vroucí polévky a vaříme 10 minut.

9

Jemné nočky:
2 vejce
1 lžíce másla
špetka soli
špetka muškátového květu
100 g hrubé mouky
Žloutky utřeme spolu s máslem, solí, květem a moukou. Z bílků ušleháme sníh a vmícháme ho do těsta. Lžičkou odkrajujeme nočky, které klademe do polévky a vaříme 5 minut.

Tipy

Zbylé proschlé drobení vložíme do sklenice a uzavřeme.
Výživnou závařkou jsou ovesné vločky (50 g), které přímo vsypeme do polévky, zamícháme a vaříme 20 minut.
Nejjednodušší závařkou do polévky je krupice (50g), kterou sypeme do vroucí polévky a vaříme 10 minut.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (6 votes)