Co je potřeba

mikrovlnka
vejce

1

Proč vajíčko exploduje
Na úvod trocha výbušné teorie: proč vlastně vajíčko exploduje? Je to prosté. Obsah vajíčka je tekutý a kapalina se při vysoké teplotě mění v páru. Ta se rozpíná a rozpíná, až nakonec nebohé vajíčko rozerve zevnitř.

2

Vaření ve skořápce
Navzdory výše uvedenému lze vajíčko ve skořápce v mikrovlnce opravdu uvařit. Základem úspěchu je nízký výkon – cca 300 wattů a miska s vodou. Do té položte vajíčko tak, aby bylo zcela potopené. Vařte čtyři minuty natvrdo – třeba vyzkoušet, každá mikrovlnka vaří trochu jinak. Některé bude stačit 3,5 minuty, jiná se snadno dostane až k pěti. Vajíčka nevyndávejte hned, ale nechte je v mikrovlnce ještě 2 minuty dojít.

3

Vaření v kalíšku
Vejce naměkko se lépe dělá bez skořápky. Vymažte hrneček vhodný do mikrovlnné trouby máslem, rozklepněte do něj vajíčko a párátkem propíchněte žloutek. Šálek přikryjte (pro jistotu) a vařte na poloviční výkon asi minutu. Další minutu nechte vajíčko „dojít“ a pak teprve konzumujte. Jestliže chcete vajíčko natvrdo, vařte dvě minuty a opět nechte minutu stát.

4

Speciální nádobky
Jestliže se na vaření vajíček v mikrovlnce svépomocí moc necítíte, pořiďte si speciální nádobí vhodné do mikrovlnky. Na trhu ho existuje celá řada. Vaření ve skořápce i bez bude rázem hračkou. Jen dejte pozor a kupujte to kvalitní, jinak se může stát, že tu kuchyň budete muset přece jenom vymalovat.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.833335
Average: 3.8 (6 votes)