Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvést bazén do provozu po zimě

Co je potřeba

bazén

1
Vyčištění bazénuBazény zakryté síťovinovou plachtou s hladinou řádně pokrytou plováky vyžadují jarních prací nejméně. Před samotným odkrytím bazénu odstraňte listí a další nečistoty z jeho bezprostředního okolí. Poté sundejte plachtu, ukliďte plováky a seberte případně hrubé nečistoty z povrchu vody. Nyní je na řadě vyčištění dna bazénu za pomoci vodního vysavače (filtry pročistěte několikrát, usazenin bude opravdu hodně). Poté vyčistěte stěny bazénu speciálním gelem. Dopusťte vodu tak, aby dosahovala cca 10 cm pod okraj.
2
Test pH Bazén nechte jeden den odpočinout, poté zkontrolujte pH vody. Optimální hodnoty se pohybují na stupnici mezi hodnotami 6,8 a 7,2. Vyšší pH podporuje minerální zákaly, nižší naopak urychluje korozi kovových částí bazénu. PH upravte za pomoci vhodné chemie. Hodnoty kontrolujte alespoň 1x za čtrnáct dní po celou sezónu.
3
Zapojení filtrace Správně uskladněná písková filtrace vyžaduje jen minimální námahu. Dobře properte pískovou náplň (a to i přesto, že jste to udělali na podzim) a filtraci znovu zapojte. Dbejte na správné uzemnění. Před zapojením filtrace ošetřete vodu tzv. startovací dávkou chlóru. Množství spočítáte jednoduše: na 50 metrů krychlových vody potřebuje 25 malých tablet nebo 300 g granulátu. Jakmile vodu ošetříte, zapojte filtraci na trvalý chod. Po dvou dnech provozu je bazén připraven ke koupání. Dva dny jsou opravdu nutnost, urychlení filtrace tolik oblíbeným protiproudem spíše proces čištění zpomaluje a přinese vám během sezóny nemálo problémů. Druhý den filtrování můžete zapojit i solární ohřev vody.
4
Bazénové příslušenství Dva dny povinné filtrace využijte k ošetření veškerého bazénového příslušenství. Nafukovací lehátka, kruhy a podobné pomůcky opatrně nafoukněte a zkontrolujte úniky vzduchu. Malé dírky lze přelepit speciální páskou. Poté vše omyjte teplou vodou a nechte oschnout. Omytí rozhodně uvítají i další bazénové pomůcky, např. boty do vody nebo nejrůznější míče k vodním hrám. Jsou to poslední nutné práce, nyní si můžete už jen užívat. Ale nezapomeňte na prevenci během sezóny, jinak si celkové čištění bazénu velmi brzy zopakujete!

Nakupujte bazény a příslušenství k bazénům jen u osvědčeného prodejce. Doporučuji e-shop Master Sport na webu www.nejlevnejsisport.cz, který zákazníkům nabízí zákaznickou linku, na které vám operátorky pomůžou s nákupem.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Allie Hylton, sxc.hu
Foto: Luz Maria Espinoza, sxc.hu

Hodnocení
Patrik Krčmajer (neověřeno) | Út, 07/30/2019 - 04:54

Jestli bych mohl mít jeden tip, tak pokud máte zapuštěný venkovní bazén, tak je docela dobré si na něj pořídit takovou tu krycí plachtu a tou jej přes zimu zakrývat. Díky tomu si na jaře ušetříte spoustu práce s odstraňováním nečistot z bazénu. Mluvím z vlastní zkušenosti. :-)

Dykovka (neověřeno) | Ne, 11/25/2018 - 20:34

Zajímavý článek, nemám sice na zahradě bazén, ale vířivku od https://www.albixon.cz/virivky/ , ale předpokládám, že spousta z vámi uvedených kroků je stejná a budu tedy následovat váš návod ;-) Ať už je ale prosím pěkně co nejdříve zase teplo!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici