Přejít k hlavnímu obsahu

Jak v Transylvánii nenarazit na Drákulu

15. Prosinec 2013

Transylvánie neboli Sedmihradsko je ústřední oblastí Rumunska, která leží obklopená horami Karpatského oblouku. Je to země velmi půvabná, plná přírodních krás a historických zajímavostí, ale také krutými dějinami. Ve městech i vsích je znát, že byla ve středověku kolonizována německy mluvícím obyvatelstvem, proto i oproti jiným částem Rumunska si zachovala evropský ráz.

1
Cestování do Rumunska je snadné, po silnicích přes Maďarsko nebo letecky, například do Sibiu. Na ubytování doporučujeme hotely ve větších městech, které mají slušné parametry, na vesnicích je to již horší, ale výjimky potvrzují pravidlo.
2
Abychom nepotkali Drákulu, měli bychom vědět, kdo to byl. Šlo o valašského knížete Vlada III. Drákulu, který žil v letech 1431 až 1476. Měl přezdívku Napichovač, protože své poražené nepřátele napichoval na kůl. Takže se vyhneme městu Sighişoara, kde se narodil, ale které pro svou historickou hodnotu bylo zapsané do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.
3
Vedle historického Drákuly existuje hororová kniha, jejíž počáteční děj se odehrává v údolí Birgau v městě Bistrita. Takže nemiřte ani do tohoto historického města, kde se zachovalo několik gotických kostelů.
4
Podle tradice skutečný Drákula žil na hradě Bran nedaleko Brašova, které je veřejnosti přístupný. Samozřejmě, když nechceme Drákulu potkat, vynecháme i tento romantický hrad, který jedním z nejzachovalejších gotických hradů celé oblasti.
5
Skutečným Drákulovým hradem je ale zřícenina Poienari v pohoří Fagaras mezi městem Corbeni a přehradou Vidraru. Sem také nemiřte, protože vede na něj dlouhé skalní schodiště, kde odměnou je pro návštěvníky nejen prohlídka zřícenin, kde skutečný Vlad III. pobýval, ale i výhled do okolí.
6
Pokud nechceme narazit na Drákulu, nesmíme na ostrov uprostřed jezera Snagov, asi 25 km severně od Bukurešti. A proč? Protože podle legendy je zde skutečný Drákula pohřben. Asi tak ale přijdeme o prohlídku nádherného kláštera plného fresek a další výzdoby, který byl vždy na výsluní zájmu panovníků.
7
Drákula je dávno mrtvý, ale na mnohých dalších místech v Transylvánii se můžeme potkat s jeho jménem. Může to být vzpomínka na nějaký jeho čin, nebo jen smyšlenka na větší propagaci místa. Mnohdy to však již těžko oddělíme. Samozřejmě potkat Drákulu nelze, ale poznat tento krásný kout Evropy stojí určitě zato.
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici