Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybírat džíny

Sotva vlezu do obchodu a zeptám se na džíny, první reakcí prodavačky je dotaz na můj pas. Když jí jej řeknu, dá mi do ruky něco, co nemám v životě šanci dostat přes zadek. Také se vám to už stalo? Co to je za nápad, ptát se ženy na pas, když na rozdíl od muže, má od přírody (kromě tvaru jablko, jež vzniklo stravou) širší boky, nežli pas. Chcete, abyste se do riflí nejen pohodlně vlezly, ale abyste z krámu odcházely s džíny, které vám skutečně padnou a budou vám slušet? Tak to o výběru riflí tedy musíte nejprve něco vědět. Jestli zatím nevíte, nevadí, my vám pár triků na dobrý výběr prozradíme.

Co je potřeba

• Metr
• Zrcadlo
• Zkoušecí kabinku
• Horu trpělivosti
• Znalost tvaru postavy
• Znalost obvodu i výšky
• Ideálně i kamarádku

1
Rozhodně se v obchodě nedívejte na čísla riflí, máte to marné. Řiďte se pasem a boky. Proč? Protože jednou se vejdete do riflí o velikosti 29 a jindy vám budou malé i džíny o velikosti 32. A rozhodně tomu tak není proto, že by je někdo špatně ušil. Tajemství tkví také i ve střihu. Tento systém zavedla značka Levi’s, která postavy rozčlenila do třech skupin podle poměru pasu a boků.
2
Problém hledání džínů není ve vašem pase, ale ve znalosti vaší postavy a povědomí, jaké džíny skutečně potřebujete. Základem je znát obvod svého pasu, boků a případně i délku nohou pod kotník. Takže, před vydáním se na lov padnoucích riflí, se nejprve pořádně změřte. Nejprve si změřte obvod svých boků (ten naleznete cca 10 cm pod vaším pasem) a dále si změřte boky v nižším bodě (20 cm pod pasem). Jaký je rozdíl? Jestliže méně, než 7,6 cm máte rovné křivky (slight), 7,6 – 12,7 normální (demi) a 12,8 a více výrazné, tedy bold. Pokud znáte tyto míry, pak s metrem v kapse dokážete velice snadno a rychle vyeliminovat všechny nežádoucí kousky a zůstanou vám jen ty, do nichž se vlezete.
3
Sledujte cedulky. Většina lidí se na cedulku u riflí kouká jen kvůli výrobci a velikosti. To ostatní nevnímá, protože tomu prostě nerozumí. Je to škoda, protože by si ušetřili hledání. Označení High waist znamená vysoký pas a Low rise pro změnu kalhoty do boku. Pěkně uprostřed jsou kalhoty s nápisem regular waist. To k jaké postavě se hodí jaké kalhoty, si povíme o něco níže.
4
Pokud máte štíhlé boky a nenápadný zadek, dívejte se po superúzkých špagetových nohavicích anebo strečových riflích. Dovolit si můžete i různé vzory, výrazné kapsy anebo kontrastní vyšívání. Velkým obloukem se však vyhněte riflím s vysokým pasem, který vaše úzké boky ještě více zvýrazní. Ideální jsou pro vás bokovky.
5
Máte výraznější pozadí? Sáhněte po džínách s puky, tmavých riflích a šikmým sedlem. Nejvíce vám bude vyhovovat klasický rovný střih džín s vyšším pasem a úzkými kapsami bez patek. Velkým obloukem se vyhněte příliš obtaženým kalhotám, které do světa okamžitě vykřičí všechny vaše nedostatky
6
V případě, že máte silná stehna, krátkým šortkám se rozhodně vyhněte. Dále se také vyhněte výrazným výšivkám na bocích a výrazným kapsám.
7
Jenomže střihů riflí je mnohem víc. Nevyznáte se v nich? Tak vězte, že rovné rifle v základní barvě jsou možná nuda, ale jsou zaručenou jistotou. Jestli se nechcete přehrabovat a experimentovat, chtějte prostě rovné rifle, ty totiž sluší každé postavě.
8
Sníte o cigaretových džínách? Jste vlastníkem dlouhých noh, ale nevlastníte zadek a boky? Skvělé, tyhle uzoučké džíny byly stvořeny právě pro vás. Vezměte si je do kabinky a uvidíte.
9
Jestli se stydíte za svá stehna, zkuste baggy (tedy pytlovité rifle), jsou pohodlné a perfektně maskující. Neberte si je však, pakliže krom silnějších stehen máte i krátké nohy (protože by vypadaly ještě kratší
10
. Zlobí vás boky anebo bříško? Jděte do zvonů a užijte si jich, dokud jsou ještě v módě! Hlídejte si však, aby byly pořádně ušité. Správné zvonové kalhoty se odshora rozšiřují plynule.
11
Chcete zvýraznit svůj štíhlý pas (zjevně štíhlejší vůči bokům)? Sáhněte po džínách s vysokým pasem. Tyto kalhoty vás opticky zeštíhlí a pas ještě více zvýrazní.
12
Když si budete kupovat džíny, vyberte si takové, které budou více „natěsno“. Není to o tom, že by měly být malé, ale džíny se velice ochotně vytahují, a tak se při koupi volnějších riflí může stát, že z vás za 14 dní spadnou (a to doslova
13
Kupte si takové džíny, v nichž se budete cítit dobře (pohodlně). To, jak někdo při zkoušení kalhot v kabince cvičí, není sranda, ale praktická věc, kterou byste měli při zkoušení riflí provést i vy. Při několika dřepech totiž hned poznáte, jakou vůli kalhoty mají, jestli vám při každém pohybu nevykukuje spodní prádlo a jestli se nezařezávají do nějaké části vašeho těla.
Autor: Adriana Dosedělová | Zobrazit autorská práva

Autor:
agastecheg z Kanady
Zdroj: sxc.hu

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat pánskou košili
Košile tvoří nedílnou součást pánského šatníku. Představuje základ pánského oblečení, které muži nosí k mnoha příležitostem, a proto není košile, jako…
Jak zvládat stresové situace
Jak zvládat stresové situace | rady a tipy. Zažíváte nepříjemné stavy, kdy máte pocit, že úkoly buď nezvládáte, nestíháte nebo se bojíte, že se se Vám…