Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat délku lyží

25. Listopad 2013

Abyste si své lyžování užili, je zapotřebí, aby vaše lyže byly adekvátně dlouhé. Délka lyží podmiňuje rychlost, komfort jízdy i ovládání. Víte, jak vybrat správnou délku lyží?

Co je potřeba

• Znát svou velikost
• Znát svou váhu
• Znát techniku lyžování
• Znát typ lyží
• Jak jste zkušený?

1
V prvé řadě mějte na paměti, že neexistuje ideální délka lyží, protože každému vyhovuje něco jiného. Takhle byste se však k ničemu nedopídili, a tak tu máme ještě další pomocná vodítka. V současné době se lyže totiž řídí hlavně váhou, mimo toho však i tím, jak zkušení jste lyžaři, do jakého terénu míříte a jaký lyžařský styl preferujete. Obecně však jako vodítko můžete vzít svou bradu a celou svou výšku, podle ní by vám lyže neměly sahat pod bradu anebo 10 centimetrů nad hlavu.
2
Délku lyží si vybírejte podle toho, jak jste zkušení lyžaři a jaký styl lyžování preferujete. Pokud jste začátečníkem anebo středně zkušeným lyžařem lehčí váhy a máte rádi Freestyle, zvolte si lyže, kratší než je vaše postava cca o 5 – 15 centimetrů.
3
Pro pohodové klidné ježdění ve freestylu si kupte lyže ve stejné výšce, jakou máte (maximálně o 5 centimetrů kratší).
4
Pokud chcete jezdit mimo sjezdovku a jste začátečník anebo středně pokročilí, zvolte si lyže o délce vaší postavy (až o 10 centimetrů delší).
5
Pakliže jste zkušenými jezdci, vážíte o něco víc a chcete si pořídit backcountry lyže, měly by dosahovat délky totožné s vaší výškou anebo o 10 centimetrů kratší.
6
Běžky si v prvé řadě vybírejte podle své váhy. Turistické běžky by měly být delší než vaše postava o 15 až 25 centimetrů s ohledem na váhu jezdce. To znamená, že kratší si pořídí lehčí a méně zkušený jezdec, ty delší běžky si může dovolit běžkař těžší a více zkušený.
7
Pro jízdu mimo ošetřovanou trať si pořiďte běžky, které jsou delší než vaše postava o 10 až 15 centimetrů. Tyto běžky jsou určeny pro náročné terény. Delší běžky si proto volte pro mírnější terény a kratší běžky si vezměte pro strmější tratě.
8
Jezdíte na běžkách klasickým způsobem? Pak byste si měli pořídit běžky delší než vaše postava o dobrých dvacet až třicet centimetrů. Samozřejmě vše se odvíjí od hmotnosti, pokud jste lehčí, kupte si běžky kratší, naopak pokud jste mohutnější, zvolte si lyže o něco delší.
9
Jste nadšencem bruslení na běžkách? Kupte si pak běžky určené pro bruslení, které přesahují vaší postavu o 5, maximálně však o 15 centimetrů.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: fran-42, ID: 79526397, Pixmac.cz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici