Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat dětskou postýlku

Máte miminko a chcete pro něj to nejlepší. Místem, kde by mělo být miminko v naprostém bezpečí, je dětská postýlka. Výrobu dětských postýlek ovlivňuje celá řada norem, které mají zajistit jejich bezpečnost a kvalitu. Výběr dětské postýlky není radno podceňovat. Následující řádky obsahují rady, na co byste se měli při výběru dětské postýlky zaměřit. Vyberte si masivní postel od ověřeného prodejce.

1
Konstrukce postýlky Při výběru dětské postýlky dbejte především na kvalitu materiálu, ze kterého je vyrobena. Klasické dřevěné postýlky patří k těm nejvhodnějším.
2
Poloha roštu Je dobré, abyste vybírali postýlku, ve které budete mít možnost dvojího polohování roštu. V praxi to znamená, že když je miminko malé, můžete rošt umístit výše, abyste měli k miminku lepší přístup. Když je miminko větší a začíná si sedat, tak byste měli mít možnost umístit rošt do nižší polohy. Doporučené rozměry jsou: - v nejvyšší poloze (kdy je rošt umístěn nejvýše) by měla být vzdálenost od povrchu matrace k horní hraně postýlky 200 mm - v nejnižší poloze (kdy je rošt umístěn nejníže) by měla být vzdálenost od povrchu matrace k horní hraně postýlky 500 mm
3
Zajišťovací mechanismy Postýlka, pokud má otevíratelné bočnice, by měla mít dostatečně kvalitní a stabilní zajišťovací mechanismy, které nebude dítě schopno samo odjistit.
4
Montážní mechanismy Veškeré součástky, šroubky a montážní prvky musí být z bezpečných materiálů. Také musí být v postýlce umístěny a zakryty tak, aby k nim dítě nemělo přístup. Dítě může drobné a uvolněné součástky polknout nebo se o ně poranit.
5
Rozměry mezer Mezery mezi jednotlivými dřevenými příčkami musí být pro dítě bezpečné. Nesmí být od sebe vzdáleny natolik, aby jimi dítě protáhlo hlavu.
6
Kolečka Je-li postýlka postavena na kolečkách, měla by být kolečka zajištěna brzdovým systémem. Pečlivě vyzkoušejte, zda-li je postýlka po zajištění koleček opravdu stabilní a stojí-li na místě.
7
Návod Součástí postýlky by měl být návod, který obsahuje nejen popis všech částí postýlky, nářadí a šroubů potřebných pro její sestavení, ale také montážní výkres, který vás krok po kroku navede, jak postýlku správně sestavit. Pamatujte na důležitý fakt, že se při montáži postýlky nesmí používat samořezné šrouby, které by následně mohly způsobit poranění dítěte.
8
Matrace Součástí návodu postýlky by měl být rozměr matrace, který je pro daný typ postýlky vhodný. Vždy dodržujte předepsaná doporučení, aby byla postýlka pro vaše dítě bezpečná. Dbejte na nákup kvalitní matrace. Dnes lze naštěstí pořídit kvalitní matrace za příznivé ceny.
9
Doporučení Nenahrazujte klasickou dětskou postýlku, postýlkou cestovní. Cestovní postýlka je dobrá na cesty nebo dopolední či odpolední spánek miminka. Není však plnohodnotnou náhradou klasické dětské postýlky. Cestovní postýlka nemá dřevěné laťky, které umožňují lepší proudění vzduchu, dále zde není rošt a vhodná matrace, které zajišťují správný vývoj miminka.
Autor: chiquita
Hodnocení
Vašek Náprava (neověřeno) | Po, 09/16/2019 - 23:27

No paráda, podle mého dost užitečné rady. My zrovna nějakou pěknou postýlku vybíráme. Už jsem projel snad 10 různých eshopů a zatím asi nejvíc se mi teda líbí postýlky, které mají tady: https://www.luceda.cz/postylka-s-kompletni-vybavou/ Je super, že se jedná o postýlky s kompletní výbavou, takže se díky tomu člověk nemusí starat o nakupování dalších věcí jako je matrace, povlečení atd. :)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Ficus Benjamina je drobnolistý ficus, který je pro svůj vzhled často pěstován jako pokojová bonsai. Ficus Benjamina je vcelku nenáročná rostlina, ale…
Obrázek není k dispozici
Zima je roční období, které představuje nejen sníh, Vánoce, příchod nového roku, ale také spoustu povinností. Jednou z nich je příprava osobního autom…
Jak správně vybrat mixér | rady a tipy. Pokud jste se rozhodli pro koupi mixéru, ale nejste si jisti, jaký typ vybrat, není divu. Kamenné i internetov…