Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat a instalovat sanitární techniku do domu

30. Listopad 2015

Výběr a instalace sanitární techniky patří mezi základní věci, na které byste měli myslet už tehdy, když dům stavíte. Je totiž důležité včas vyřešit otázku přívodu vody a odpadů. Sanitární techniku si v dnešní době již nelze ledabyle vybírat, jelikož je na koupelny mnohdy kladena větší a větší pozornost. Koupelny a toalety jsou často důležitou místností, kde strávíme mnoho času a tak je třeba se držet důležitých pravidel výběru.

1

1.
Umývadlo
Pokud nemáte malou koupelnu, tak se vždy snažte pořídit velké a prostorné umývadlo, které vám poskytne dostatek prostoru pro všechny vaše činnosti. Keramické umývadlo vybírejte, aby po montáži bylo pevné a mohli jste se o něj i opřít. Zamyslete se i nad odkládací plochou. Smaltované mísy již nejsou v módě a využít byste měli dělených umývadel, které nenabízejí pouze zapuštěné umývadlo, ale i plochu kolem něj.

2.
Materiál a použití umývadla
Standardním materiálem je vždy keramika. Plechovým smaltovaným umývadlům se snažte vyhýbat, jelikož jsou nevzhledná. Oblíbená jsou také dřevěná umývadla z masivu, u nich se připravte na vyšší pořizovací náklady. U umývadla myslete také na vodovodní baterie, tedy jakou bude mít podobu a podle toho vyberte také tvar umývadla.

3.
Záchodová mísa
U záchodové mísy se vám mnoho možností nenabízí. Vybírejte si standardně keramické záchodové mísy, lišit se mohou pouze barvou detaily v celkovém tvaru a mechanismem splachování. Mechanismy splachování jsou orientované nejčastěji podle umístění napouštění nádobky, kterou můžete mít buď umístěnou mimo mísu, nebo bude součástí mísy jako opěradlo. V takovém případě může být nádržka i zapuštěná ve zdi. Výjimkou nejsou ani záchody bez nádržky, které mísu očistí tlakem vody.

4.
Závěsné WC
U záchodové mísy si také vyberte, jestli chcete závěsný klozet nebo WC na pevné noze. Výběr je většinou závislý na výšce záchodu. Pokud potřebujete speciální výšku záchodu, tak si vyberte závěsný.

5.
Pisoár a bidet
V současnosti se jedná o standardní výbavu každé koupelny. V malých a starších domácnostech byla vždy samozřejmostí pouze klasická záchodová mísa, pokud máte ovšem dostatek prostoru na bidet a pisoár, tak neváhejte nad jeho pořízením. Ceny takovéto sanitární keramiky nejsou vysoké.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?