Co je potřeba

Návštěva specialisty na kontaktní čočky

1

Periodicita výměny kontaktních čoček
Kontaktní čočky je zapotřebí pravidelně čistit a měnit. Každodenním používáním se čočky opotřebovávají. Jsou v oku cizím tělesem, usazeniny nebo bakteriální zárodky nám mohou nevratně zničit zrak. Nejhygieničtější jsou proto jednodenní kontaktní čočky, které jsou i nejméně náročné na údržbu. Jsou vhodné pro alergiky. Nevýhodou je jejich vyšší pořizovací cena, nemusíte ale kupovat pouzdro na kontaktní čočky ani roztok na kontaktní čočky. Ráno je nasadíte a večer vyhodíte do koše. Nejprodávanějšími kontaktními čočkami jsou 14denní kontaktní čočky nebo 30denní kontaktní čočky. V praxi to znamená, že jeden pár kontaktních čoček nosíte nejdéle 14 dní nebo měsíc, na noc sundáváte a necháte vyčistit v roztoku. Čtvrtletní a roční kontaktní čočky jsou dnes spíše už jen výjimkou.

2

Výrobci kontaktních čoček a rozdíly
Mezi 14denní kvalitní kontaktní čočky lze doporučit Acuvue Advance Plus od výrobce Johnson&Johnson, které lépe odolávají usazování depozit. Z 30denních doporučuji kontaktní čočky Biofinity. Díky technologii Aquaform mají kontaktní čočky Biofinity nadstandardně vysokou propustnost pro kyslík, což zaručuje bělejší a zdravější vzhled očí, a zároveň si zachovávají vysoký obsah vody pro větší pohodlí při nošení, s čímž mají některé silikon-hydrogely problémy.

3

Materiál kontaktních čoček
Vybrat kontaktní čočky vyrobené z hydrogelu nebo raději silikon-hydrogelové kontaktní čočky? Silikon-hydrogelové kontaktní čočky jsou modernější, umožňují větší propustnost kyslíku a jsou zdravější. Pamatujte na pravidlo, že čím je propustnost pro kyslík vyšší, tím lépe pak oko může přirozeně dýchat a vyživovat rohovku.

4

Kontaktní čočky na váš typ vady zraku
Není třeba asi popisovat, že pro různé vady oka je zapotřebí používat různé kontaktní čočky. Torické (astigmatické) kontaktní čočky mají různé dioptrie na malé ploše, jsou předepisovány astigmatikům. Sférické kontaktní čočky jsou nejběžnějšími kontaktními čočkami vhodné pro krátkozrakost i dalekozrakost. Asférické kontaktní čočky dokážou korigovat lehčí astigmatismus. Starší lidé často využívají bifokální či multifokální kontaktní čočky pro horší vidění na blízko.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)