Co je potřeba

• Metr
• Znát velikost kuchyně
• Kolik peněz chcete investovat
• Vědět, zda máte doma komín

1

Výběr digestoře začněte od zvolení typu přístroje. Na výběr přitom máte hned ze dvou hlavních kategorií – odtahové digestoře (tzv. komínové) anebo digestoře recirkulační. Odtahovou digestoř můžete instalovat pouze tam, kde máte komín nenapojený na krb. Princip odtahové digestoře spočívá v odtažení páry a odvodu komínem. Komínová digestoř má výhodu v nízké hlučnosti. Pokud nemáte komín, na tento typ odsávání zapomeňte a zvolte si digestoř recirkulační. Tato digestoř funguje na principu nasátí vzduchu, který postupuje přes uhlíkový filtr, odkud se vyvádí ven. Nevýhodou těchto filtrů je, že se musí jednou za 6 měsíců měnit. Další členění je podle toho, kde a jak je odsavač par umístěn. Máte tak na výběr z digestoří podstavných (pod linku), ostrůvkových (zavěšené v prostoru na stropě), výsuvných a vestavných digestoří (v lince).

2

Po správný nákup digestoře je důležité vybrat si přístroj s adekvátním výkonem. Všeobecně platí, že čím větší kuchyň máte, tím výkonnější digestoř potřebujete. Výkonná digestoř by optimálně měla během jedné hodiny vyměnit vzduch v kuchyni 5 – 10x. Ke správné volbě digestoře je proto si správný výkon raději vypočítat.

Výkon digestoře vypočítejte podle prostoru místnosti (vynásobte jednu stranu místnosti x druhou stranu místnosti x výšku místnosti), dosažený výsledek pak vynásobte výměnou vzduchu za hodinu (jelikož se doporučuje 5 – 10x, doporučujeme násobit zlatým středem, tedy 7x). Tímto způsobem jste se dostali ke skutečnému potřebnému výkonu digestoře.
Názorný příklad: Kuchyň o velikosti 5m x 4 m vynásobte následně i výškou stropu 2,1 m = 42 metrů krychlových. Toto číslo dále vynásobte průměrnou optimální výměnou vzduchu za hodinu, což je 7x (42 x 7) = a máte potřebný výkon digestoře, tedy 294 metrů krychlových.

3

Další faktor, který ovlivňuje výběr digestoře, je její hlučnost. Nejtišší digestoře jsou ty odsávací – komínové, avšak pokud nemáte tuto možnost, musíte se spokojit s hlučnější variantou. U ní se dívejte na označení hluku v dBA. Vězte, že pokud na štítku naleznete hlučnost digestoře 50 dBA, tak to není nic moc. Popravdě je taková digestoř hlučná. Každý 1 dBA dolů je však velmi citelně znát, digestoře s hlučností 30dBA představují již naprostý luxus.

4

V neposlední řadě je samozřejmě rozhodující i cena digestoře. Ty nejlevnější digestoře jsou ty podstavné, které se prodávají již od 850 korun. Nejdražší jsou pak ty komínové a ostrůvkové, které se prodávají nejlevněji cca od 8000 korun, ale dostupné jsou i designové luxusní digestoře za víc než 100 000 korun.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.6
Average: 4.6 (5 votes)