Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat kuchyňský robot

30. Listopad 2015

Moderní kuchyni si již nelze představit bez kuchyňského robota, neboť usnadňuje nebo zcela vykoná některé práce při vaření. Jak zvolit správného robota, není jednoduché, protože je jich na trhu velké množství v kvalitě, velikostech, cenách atd.

1
1. Důležité je si říci, na co budete od kuchyňského robota potřebovat, co nejčastěji pečete, vaříte, dusíte, smažíte, a kolik vás usedá ke stolu. Nejčastěji používané roboty jsou: a) roboty s mlýnkem na maso b) roboty s lisem na citrusy c) roboty s odšťavňovačem d) roboty pro 4člennou rodinu 2. Kuchyňský robot, aby to nebyla jen "hračka pro děti", by měl mít příkon alespoň 500W. Pokud má robot udávaný příkon tak kolem 1000W , je již považován za dobrý. Špičkové roboty mají příkon kolem 1400W. 3. Určete si, pro jaké funkce by měl robot sloužit. Základní vlastnosti robota je určitě mixování, dále šlehání, hnětení a také strouhání. Pro další funkce je možno dokoupit příslušenství. I tato možnost dokupování je jedním ze základních kritérií výběru. Jde třeba o lis na citrusy, odšťavňovač, mlýnek na mák, zařízení na výrobu domácích nudlí nebo zmrzlinu, krájení hrubší i na tenko, speciální drtící nástavce pro přípravu brambor na bramboráky, křenu, parmezánu apod. 4. Podívejte se na technické vybavení robota, jako třeba pojistka proti přehřátí a proti samovolnému či nechtěnému spuštění. 5. Pokud máte myčku nádobí, měly by být díly robota v ní omyvatelné. Raději proto než plast zvolte kov a skleněnou nádobu. Na nože je nejlepší nerez ocel, která vydrží mnohem déle. 6. Objem základní mísy je důležitý, počítejte s tím, že třílitrová je vhodná asi pro čtyřčlennou rodinu, ale jinak mají mísy objem od 0,3 do 6,7 litrů. 7. Důležitým aspektem při nákupu robota je také množství těsta, které zpracuje. Dávky a dobu provozu uvedené v návodu nelze překračovat, počítejte třeba i s tím, že se vaše rodina může rozšířit. 8. V neposlední řadě se podívejte, kde chcete robota skladovat, protože některé roboty jsou prostorově značně náročné. 9. Robota si v prodejně pečlivě přezkoušejte, dejte na bezpečnost, zejména kvůli dětem, například tzv. zdvojený bezpečnostní systém.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?