Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat svatební dar

30. Listopad 2011

Vybrat svatební dar bylo vždycky těžké. Dnes, kdy navíc lidé ve většině případů spolu již dávno bydlí, jsou tradiční svatební dárky víc než nepraktické, protože je novomanželé již dávno mají a také si určitě chtějí zařídit svou domácnost podle svého. Jenomže, čím a jak obdarovat mladé novomanžele?
Bylo by ideální, kdyby měli vytvořený seznam přání, který budou mít zveřejněný někde na internetu, pokud tomu tak není nebojte se zeptat, co by si přáli anebo zapojte svou fantazii.
Pár tipů na svatební dar, vám přinášíme i v tomto článku.

Co je potřeba

nápad
finance
kreativita
šikovné ruce

1
Svatební dar by měl být darován brzy po svatbě. Může jít o čas, který následuje bezprostředně po obřadu, ale může jít i o předaný a zaslaný dar v průběhu několika následujících dnů.
2
Přemýšlíte, co byste darovali, když novomanželé nemají žádný seznam? Buďte kreativní! Novomanželům můžete zprostředkovat nějaký zážitek a to i v podobě úhrady svatebního apartmá, či zaplacení nějakého víkendu s wellness službami, či jim můžete pořídit voucher na nějaký společný zážitek. Jsou dobrodruzi a nemají strach z výšek? Třeba by je potěšil let balonem, skok s padákem, vyhlídkový let. Hodně pracují, plánují rodinu? Třeba by je potěšilo využití nějakých relaxačních služeb anebo romantická dovolená. Mají rádi filmy, divadlo? Splňte jim sen a pořiďte jim nějaké lístky. Velmi praktickým dárkem je kvalitní fotoaparát, či kamera. Jistě budou vděčni jestli se postaráte o vskutku kvalitního fotografa, či kameramana, který jejich svatbu zdokumentuje.
3
Osobní dárky: Druhou možností je pořídit jim osobní dárek. Jde obvykle o praktické záležitosti, které užijí po delší čas a budou jim svazek připomínat. O co jde? Co můžete mladým novomanželům podarovat? Pokud jsou moderní a mají rádi internet, zajistěte jim doménu na jejich společné jméno s předplatným na několik let a domluvte jim případně i grafika. Další možností je například patchworková deka na manželskou postel anebo originální hodiny s jejich jmény.
4
5
Rozhodli jste se darovat peníze? Nemáte se za co stydět, novomanželé jistě ocení i finanční podporu, kdy mohou prostředky využít sami nač se jim bude zdát nejlépe vhodné. Pokud se však rozhodnete pro darování peněz, buďte originální a darujte je s jistým nápadem a vtipem. Předat obyčejnou bílou obálku se doopravdy nehodí! Ptáte se jak tedy předat finanční dar? V nejhorším případě můžete peníze předat v nějakém originálním scrapbook balení. Pokud nejste dostatečně šikovní, či nemáte doma materiál, nemusíte se tím trápit. Zkuste se porozhlédnout třeba po fleru, jistě tam nějakou šikovnou darovací obálku na peníze objevíte. Originální a velmi symbolické může být darování keramického prasátka naditého kovovými mincemi. Prasátko je samo o sobě symbol štěstí a patří k novomanželům, takže předání takovéto naplněné pokladničky může více než potěšit. Peníze můžete darovat i zakomponované do nějaké grafiky, obrazu, kytice a podobně. Peníze nemusí být přímo předávány. Můžete k nim vymyslet nějaký originální plán - bojovku, kdy se manželé vydají po stopách pokladu až naleznou nějaký klíč k jejich novému účtu anebo místu, kde budou peníze uloženy. Možností je prostě bezpočet.
6
Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv dárek vybírejte je s ohledem na to, co mají rádi, co je naplňuje a čím byste je chtěli potěšit. Nezapomeňte také svůj dárek i originálně a pěkně zabalit! I to je totiž důležité.
Hodnocení
Elen (neověřeno) | St, 08/28/2019 - 05:57

Kamarádka se bude za týden vdávat, tak jsem taky vybírala nějaký svatební dar. Chtěla jsem něco originálního a zároveň praktického. Vybrala jsem látkovou tašku, kterou jsem nechala potisknout https://www.reklamni-tasky.eu/latkove-a-bavlnene-tasky/ jejich jmény. S taškou může chodit na nákup, takže ji snad využije.

Verca (neověřeno) | Čt, 11/27/2014 - 22:40

My dávali vždycky peníze, podlě mě to svatebčani ocení nejvíc. Jinak pokud někdo sháníte levné, ale hezké svtební šaty, doporučuju http://www.spolecenskesaty.com/. Kupovala jsem tam jak svatebky, tak koktejlky. A velká spokojenost!

Anna Marie (neověřeno) | Po, 09/24/2012 - 19:09

Hezké, ale jako mnohem jednodušší nacházím stránky www.najduse.cz je to vyhledávač dárků, kde si podle obdarované osoby a jejich zájmů snadno vyberete vhodný dárek. Jde to úplně samo. :-)

Jája (neověřeno) | Čt, 11/03/2011 - 19:59

Ahoj,
pokud nevíte jaký dárek vybrat ať je to k narozeninám, výročí nebo blížícím se vánocům, tak DÁRKOVÉ POUKAZY na nákupy zboží nebo služeb jsou ideálním řešením. Prakticky se dá říci, že obdarováváte hned 2x :-D
Poprvé když obdarovaný poukaz dostane, a podruhé když ho využije 8-)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici