Co je potřeba

semena palem

1

Výsev semen palem

Semena palem jsou velmi tvrdá. Po zakoupení je proto nutné vnější slupku oloupat, nebo alespoň mechanicky narušit. Semena poté ještě máčíme 4-5 dní ve vodě o pokojové teplotě. Teprve potom jsou připravena k výsevu. Semena nesmíme sázet příliš hluboko pod substrát, který by měla tvořit rašelina a písek v poměru 1:1. Poté na semeno mírně zatlačíme, dokud se celé neschová pod povrch. Květináč postavíme na světlé místo (bez přímého slunečního záření) a mírně zaléváme. Semena palem klíčí velmi pomalu. První semenáčky se mohou objevit po několika týdnech, ale i měsících, podle pěstovaného druhu. Teplota pro pěstování by se měla pohybovat mezi 25-28°C. V zimě pak nesmí klesnout pod 10°C. Mladé semenáčky však udržuje při vyšší teplotě minimálně rok.

2

Přesazování palem

Palmy přesazuje až ve chvíli, kdy jim začne být jejich květináč evidentně malý, nebo když kořeny začnou prorůstat odtokovým otvorem. Rostliny opatrně vyklepneme z květináče a přeneseme do nové nádoby. Nikdy nesklepáváme hlínu z kořenů!!

3

Pěstování palem

Malé semenáčky od čtyř měsíců věku začneme přihnojovat běžným hnojivem pro pokojové rostliny v doporučené koncentraci. K sehnání je ovšem také speciální hnojivo pro palmy. Při manipulaci s palmami dáváme pozor na poškození listů. Nové jim totiž dorůstají jen velmi pomalu.

4

Palmy jednoduše vypěstovatelné ze semen

Pokud jste začátečníci, zvolte pro svou sbírku nejlépe jeden z těchto druhů: palma horská (chamaedorea), howea, datlovník (phoenix), Karyota (Caryota) a zlatá palma (chrysalidocarpus lutescens). Palmy ze semen si můžete vypěstovat z kvalitních semen, které naleznete například na webu www.osiva-semena.cz

Tipy

Semena palem kupujte pouze ve specializovaných obchodech. Semena dovezená jako suvenýr z dovolené obvykle klíčí špatně, nebo vůbec ne.

Varování

Ne všechny druhy palem jsou vhodné pro tento postup pěstování. U exotičtějších druhů se raději předem informujte u svého prodejce.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.285715
Average: 4.3 (7 votes)