Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit medailonek z prstýnku

Medailonek z prstýnku je velmi snadný a rychlý dárek. Potřebné pomůcky najdete snadno doma a samotná výroba vám nezabere více než půlhodinku.

Co je potřeba

prstýnek
fotografie vhodného rozměru
řetízek
kousek kartónu
nůžky
lepidlo
kružítko nebo jehla

1
Potřebujeme malou fotografii s obličejem, který se vejde do průměru zvoleného prstýnku. Obličej obkreslíme podél vnitřní strany prstýnku a vystřihneme. Totéž uděláme s kouskem kartónu. Tady si ale dáváme pozor a kartón obstřihujeme až za obkreslenou čárou (tedy tak, aby čára na kartónu zůstala). Pokud použijeme obyčejnou tužku, dá se lehce vygumovat nebo nechat na místě – nebude vidět. Kartón použijte nejlépe z nějaké polepené krabice – bílé pozadí se pro fotografii hodí lépe než hnědé.
2
Teď si vezměte k ruce řetízek a prohlédněte si užší konec jeho zapínání. Teď musíte do fotografie i kartónu udělat nůžkami dírku velkou přesně tak, aby jí bylo možné zapínání protáhnout. Dírky musí být na fotografii i kartónu stejné, takže zvolené místo nejprve propíchneme jehlou nebo kružítkem a pak teprve stříháme dírky. Dejte pozor, aby dírka na fotografii nevedla například okem vyobrazené osoby.
3
Nyní obě vzniklá kolečka navlékněte na řetízek v pořadí: prstýnek, kolečko kartonu, fotografie. Kartón i fotografii jemně zasuňte do prstýnku. Pokud jste obkreslovali a měřili dobře, měly by tam bez problémů držet. V opačném případě použijte kapku lepidla. Nikdy ale kartón nepřilepujte přímo k řetízku! Hotový medailonek věnujte nejlépe v dárkové krabičce milované osobě.

Pokud chcete mít medailon opravdu krásný a odolný, můžete zadní stranu kartonu polepit kouskem kůže nebo látky.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu: Jana Šrámčíková

Hodnocení
janaheda (neověřeno) | Pá, 01/01/2016 - 14:23

Věnuji se výtvarným činnostem, ale tohle jsem nějak asi nepochytila - jak může obrázek zůstat uchycený v prstýnku? Jedině za předpokladu, že prstýnek - kroužek má "výduť" (je do oblouku), ale v tom případě to tam mělo být uvedeno, že je to podmínka. Jinak to bude asi vypadat jako výrobek od dětí.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak zabalit láhev jako dárek? Je jedno k jaké příležitosti se rozhodnete darovat láhev, i její zabalení by mělo být originální. Láhev dobrého pití je…
Obrázek není k dispozici
Nevíte, co dát svému kamarádovi nebo kamarádce k Vánocům? Vyrobte pro ně jejich oblíbenou postavičku nebo zvíře z fima. Můžete si vybrat jakoukoliv ba…