Co je potřeba

skleněná nádoba (akvárium, koule, větší sklenice atd.)
krystalový cukr
lepidlo
čtvrtku
nůžky
tužku
izolepa

1

Nejdřív si rozmyslíme, jaký motiv chceme na sklo nakreslit. Já použila rampouchy na horní okraj akvária a dolů kopečky připomínající sněhové závěje. Ale můžete na skleněnou stěnu namalovat i sněhové vločky či ledové květy. Nyní štětcem nanášíme lepidlo do požadovaného tvaru a ihned zasypáváme cukrem. Necháme zaschnout a zopakujeme na všech stranách zdobeného předmětu.

2

Na čtvrtku nakreslíme libovolný zimní motiv. Já použila domečky, opadaný listnatý strom a sněhuláka, ale motivem může být třeba i vánoční stromeček, betlém, sáňkující postavy...
Motivy vystřihneme a prostřihneme všechny otvory. Nezapomene po stranách dokreslit záložky, o které dekorace opřeme, aby nepadaly dozadu.

3

Nyní papírové dekorace narovnáme do nádoby. V případě potřeby je ke dnu přilepíme izolepou. Vše zasypeme krystalovým cukrem. Vyleštíme stěny nádoby a je hotovo. Vystavujeme nejlépe na dekoračním tácu – kvůli opadávajícímu cukru.

Tipy

Používáme lepidlo, které po zaschnutí zprůhlední – např. Herkules. Ozdobit můžete třeba celou sadu skleniček určených na vánoční stůl. V tomto případě se ale vyhněte dekorování horního okraje, kde se skleničky dotýkají rty.

Varování

Nenanášejte příliš silnou vrstvu lepidla, jinak bude při zasychání stékat a vytvářet nevzhledné cákance.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.75
Average: 2.8 (4 votes)