Co je potřeba

pramenitá voda
mořská sůl
keramická nebo skleněná miska

1

Voda

Vezměte potřebné množství pramenité vody a nelijte ji do připravené nádoby. Nejlépe keramické nebo skleněné.
Nad vodou nakreslete kříž a proneste: "Pane Bože, vezmi, prosím, tuto vodu do své milosti."

2

Sůl

Znovu se pokřižujte a do vody vsypte mořskou sůl. Na 0,5l vody/ 35g soli. Jakmile sůl vsypete do vody, proneste:
"Pane Bože, dávám sůl do této vody a prosím tě o její oživení. Ať posvátná sůl odstraní z této vody všechny nečistoty. Buď požehnána a tak se staň."

Tipy

Přesné znění latinské formulace, kterou kněží používají při rituálu tvorby svěcené vody:

Exorcizo te, creatura aquæ, in nomine Dei Patris omnipotentis, et in nomine Jesu Christi, Filii ejus Domini nostri, et in virtute Spiritus Sancti: ut fias aqua exorcizata ad effugandam omnem potestatem inimici, et ipsum inimicum eradicare et explantare valeas cum angelis suis apostaticis, per virtutem ejusdem Domini nostri Jesu Christ: qui venturus est judicare vivos et mortuos et sæculum per ignem.
Deus, qui ad salutem humani generis maxima quæque sacramenta in aquarum substantia condidisti: adesto propitius invocationibus nostris, et elemento huic, multimodis purificationibus præparato, virtutem tuæ benedictionis infunde; ut creatura tua, mysteriis tuis serviens, ad abigendos dæmones morbosque pellendos divinæ gratiæ sumat effectum; ut quidquid in domibus vel in locis fidelium hæc unda resperserit careat omni immunditia, liberetur a noxa. Non illic resideat spiritus pestilens, non aura corrumpens: discedant omnes insidiæ latentis inimici; et si quid est quod aut incolumitati habitantium invidet aut quieti, aspersione hujus aquæ effugiat: ut salubritas, per invocationem sancti tui nominis expetita, ab omnibus sit impugnationibus defensa. Per Dominum, amen.

Varování

Tento text má pouze informativní charakter. Nezohledńuje tradice katolické nebo křesťanksé církve. Jedná se o obecný návod, jak připravit svěcenou vodu.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.8
Average: 3.8 (5 votes)