1

Vaše dispozice a představy o dětském hřišti

Nejdřív je potřeba si uvědomit, jaké jsou vaše možnosti dispoziční, jak velký máte prostor a co všechno se na zahradu vejde anebo co by jste tam chtěli umístit s přihlédnutím k mentalitě vašeho dítěte, a jaké jsou vaše finanční požadavky.
Dětské hřiště může mít jednoduchou sestavu, účel to splní taky, ale jsou hřiště v podobě různých sestav a poskytující velké tvořivé a zábavné vyžití.

2

Na hřiště určitě houpačku

Hou, hou, houpy hou... Pořiďte dětem houpačku, neboť děti se od ranného věku rádi houpou. Houpačka by neměla na žádném dětském hřišti chybět. Dítě houpání uspokojuje a uklidňuje, houpačka je součástí jejich dětského světa.

3

Pro malé děti pískoviště

Bez něj by asi nebylo dětské hřiště typické. Najdeme jej všude, kde si děti hrají, proto by nemělo chybět ani na vaší zahradě. Zvolte si pískoviště buď klasické, které bývá většinou čtverhranné, dřevěné. Dbejte na to, aby bylo od profesionálních dodavatelů, nemělo by být vyrobeno amatérsky a postrádat bezpečnostní aspekty. Opracování dřeva by mělo být hladké, nemělo by hrozit uvolnění hřebíků. Chcete-li, aby bylo dítě chráněno před sluncem, opatřete pískoviště stříškou. Střecha je buď součástí pískoviště, ale není problém ji dodatečně pořídit, třeba z pevné textilie, plachty.

4

Hrací sestavy

Pokud chcete dětem připravit opravdu hravé a všestranné vyžití, kde by se mohly vydovádět, inspirovat a realizovat svou tvořivost, učit se dovednosti i odvaze, pořiďte jim hrací sestavu. Každý dodavatel má jinou koncepci, ale zcela určitě a to dominantním prvkem je domeček se schůdky, závěsné houpačky, pískoviště je důmyslně umístěno pod domečkem a zároveň je chráněno vůči slunečním paprskům. Součástí sestavy mohou být jednoduchá šplhadla, provazové sítě a nepostradatelná skluzavka.
Mimo hrací sestavu můžete umístit na zahradě do prostoru závěsné houpačky s rámem, překlápěcí a jakýkoliv typ houpačky, prolézačky. Starší děti uvítají různá šplhadla, závěsné sítě, zdolávání překážek, prostor pro míčové hry a jiné další improvizace.
Kompletaci a montáž hrací sestavy zvládnete podle přiloženého návodu. Jedná se o stavebnicovou techniku a podle popisu to zvládne každý. Je však možné si domluvit montážní službu, kterou vám zabezpečí firma, u které objednávku uděláte.
Nepřehlédněte, zda příbalový materiál obsahuje certifikát o nezávadnosti a bezpečnosti používání.

Varování

Vše musí být bezpečné, se zřetelem na všestranný rozvoj dítěte.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.6
Average: 4.6 (5 votes)